کد خبر: 2472
تاریخ انتشار: 4 تیر 1395 - 04:04
گزارش روزنامه فرامنطقه ای العربیه جدید:
بنا به اطلاعاتی که العربی الجدید با استناد به منابع معتبر کردی بدست آورده نیروها و مستشارینی از 12 کشور، امریکا، فرانسه و آلمان و هم چنین کشورهای دیگر از جمله نروژ، سوئد، کانادا، استرالیا، انگلیس، جمهوری چک و بلژیک، در حال پشتیبانی از نیروهای دمکراتیک ..

فراتاب سرویس بین الملل، به نقل از روزنامه العربی الجدید، نیروهای دمکراتیک سوریه که بخش اعظم آن ها را کردها تشکیل میدهند هم چنان به عملیات نظامی با پشتیبانی ائتلاف بین المللی علیه داعش برای کنترل شهر منبج در شمال حلب ادامه می دهند. این نیروها اکنون توانسه اند منبج را از همه طرف محاصره کنند هر چند گذرگاهی را برای خروج داعش به سمت شهر الباب باز نگه داشته اند. آن ها اکنون همه ی روستاها و مناطق پیرامونی این شهر را در کنترل خود دارند. در تازه ترین پیشروی های نیروهای دمکراتیک سوریه  با حمایت هوایی نیروهای ائتلاف بین المللی علیه داعش موفق شدند انبارهای گندم منبج که اهمیت استراتژیکی برای داعشی ها داشته را از کنترل داعش خارج کنند. هر چند داعش برای شکستن محاصره این شهر دست به عملیات های زده و چند روستا در اطراف منبج باز پس گرفته است.

 

همه ی جوانب نبرد منبج

به نظر میرسد"نیروهای دموکراتیک سوریه» با دقت تمام همه ی جنبه های میدانی، سیاسی، و حتی اجتماعی این نبرد را در نظر دارند. نبرد منبج اولین نبردی است که نیروهای ائتلاف سرپرستی و نظارت بر آن را بر عهده دارند و به پشتیبانی هوایی و حتی مشارکت زمینی در این عملیات میپردازند. از جنبه میدانی این نیروها علیرغم محاصره کامل این مناطق مسیر منبج-الباب را هم چنان باز نگه داشته اند تا نیروهای داعش از میان گزینه های مرگ و زندگی یکی را انتخاب کنند. هدف از این کار کاهش تلفات ناشی از بمبگذاری ها و عملیات های انتحاری داعش در زمانی که این گروه احساس کند در محاصره کامل قرار دارد و نیروهای داعش بتوانند به سمت الباب عقب نشینی کنند.

از جنبه اجتماعی بدین شیوه نیروهای دمکراتیک سوریه می توانند در افکار عمومی وجهه بین المللی خود را از این جهت که در تلاش برای حمایت از غیر نظامیان و نگران سرنوشت آن ها هستند را افزایش دهند. ازنگاه منطقه ای و محلی نیز این شیوه نبرد این نیروها که نیروهای مدافع خلق اکثریت آن ها را تشکیل میدهند پیامی است برای جلب نظر مساعد ساکنین این مناطق که اکثریت آن را عرب ها تشکیل میدهند است .

نیروهای سوری هنوز هم نسبت به نیروهای مدافع خلق که اکثریت نیروهای دمکراتیک سوریه را تشکیل میدهند تردید دارند چرا که فکر میکنند که آن ها بدنبال اعلام یک دولت کردی در شمال سوریه هستند و هدف از این نبردها تلاش برای متصل کردن کانتون ها ی سه گانه از قامشلی، کوبانی و عفرین به هم میباشد. هر چند رهبران آن ها این اتهامات را رد کرده اند و اعلام کرده اند که خواهان حفظ کشور سوریه و ایجاد یک نظام  فدرالی برای آینده این کشور هستند که در آن همه ی حقوق سیاسی، فرهنگی واقتصادی همه ی گروه های سوری حفظ شود.

 

در نبرد نیروهای دمکراتیک سوریه علاوه بر حمایت های هوائی ائتلاف تعدادی از مستشارین و نیروهای نظامی ویژه از 12 کشور غربی نیز حضور دارند.هر چند که به تدریج حضور این نیروها مانند امریکا یی ها و فرانسوی اعلام شده است. گزارش ها از تلاش این نیروها برای احداث پایگاه های حکایت دارد.

بنا به اطلاعاتی که العربی الجدید با استناد به منابع معتبر کردی بدست آورده نیروها و مستشارینی از 12 کشور، امریکا، فرانسه و آلمان  و هم چنین کشورهای دیگر از جمله نروژ، سوئد، کانادا، استرالیا، انگلیس، جمهوری چک و بلژیک، در حال پشتیبانی از نیروهای دمکراتیک سوریه هستند. به گفته این منابع این نیروها از مدت ها قبل در این مناطق حضور دارند چنان چه نیروهای فرانسوی سه ماه پیش از اعلام حضور آن ها در این مناطق حضور داشته اند. این منابع هم چنین گفته اند که تعداد 9 تا از این کشورها بر اساس هماهنگی نیروهای دمکراتیک سوریه و ائتلاف و 3 کشور دیگر بر اساس یک توافق دوجانبه به این مناطق آمده اند. هر چند این منابع اسم این کشورها را فاش نکردند. ماموریت این نیروها آموزش به نیروهای محلی برای استفاده و بکار گیری سلاح های مدرن و هماهنگ کردن عملیات های زمینی و هوائی و ایجاد اتاق عملیات مشترک میباشد.

«شرفان درویش» سخنگوی شو.رای نظامی منبج وابسته به نیروهای دمکراتیک سوریه  در گفتگوی با العربی الجدید اظهار داشت که ما با ائتلاف هماهنگی داریم و تنها به این مساله بسنده کرد اعلام نام کشورها ی حاضر در این نبرد را بایستی ائتلاف اعلام نماید.

گزارش ها حاکی از ساخت پایگاه های بدست این نیروها در مناطق تحت سیطره نیروهای دمکراتیک سوریه  است. وزارت دفاع فرانسه در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که نیروهای فرانسوی در حال حاضر در سوریه به کمک های مشاوره ای به نیروهای دمکراتیک سوریه در نبرد منبج  می پردازند. هم چنین بر اساس گزارش های رسانه ها حدود 500 نیروی نظامی و مستشار امریکای نیز در سوریه حضور دارند. هم چنین طلال سلو سخنگوی نیروهای دمکراتیک سوریه   اعلام داشت که حضور نیروهای فرانسوی برای حمایت از کردها در مبارزه با داعش و در هماهنگی با ائتلاف میباشد.

بر اساس اطلاعات بدست آمده نشان میدهد این کشورها در حال ساخت پایگاه های در مناطق تحت سیطره نیروهای دمکراتیک سوریه  میباشند. امری که قبلا امریکایی ها پایگاه های را در قامشلی احداث کرداند. خبرها اکنون حاکی از تلاش فرانسوی ها برای احداث  پایگاهی در تپه مشته نور واقع در حومه شمالی رقه مشرف به کوبانی به منظور فرود هلی کوپترها نظامی در مرحله اول و سپس برای انتقال سربازان و نظامیان فرانسوی از شمال عراق به سمت شمال سوریه که انتظار میرود به پایگاه نظامی بزرگتری در آینده تبدیل شود.

ترجمه وتنظیم: وفا ولی زاده

نظرات
آخرین اخبار