کد خبر: 247
تاریخ انتشار: 27 بهمن 1394 - 04:05
کشف 81 جسد در 5 روز

 
به گزارش فراتاب به نقل از سایت روداو
ـ پس از پایان عملیات‌ نظامی در جزیره‌ ترکیه، 81 جنازه در زیر ویرانه های ساختمان های این شهر کشف شد. دولت ترکیه می گوید؛ جسدها به نیروهای حزب کارگران کردستان تعلق دارد. حزب کاگران کردستان در مقابل می گوید؛ این اجساد شهروندان مدنی و غیر نظامی است.

روز جمعه 12 فوریه 2016، دومین روز پس از پایان عملیات های نظامی، جسد 31 شهروند در شهر جزیره کشف شد، که برای شناسایی به بیمارستهای شهر انتقال پیدا کردند.

 در همان روز بیمارستان عمومی شهر جزیره، اعلامیه ای را منتشر کرد؛ در آن آمده بود که «در روز 11 فوریه 2016، 29 جسد دیگر به بیمارستان تحویل شده است، روز چهارشنبه نیز جسد 10 نفر دیگر به این بیمارستان تحویل شده و در روز سه شنبه نیز جسد 12 شهروند از منطقه جودی به آنها تحویل شده است».

روز شنبه 13، فوریه 2016، بر اساس اعلامیه‌ فرماندهی کل سپاه ترکیه «در تلاش نیروهای ارتش ترکیه برای پاکسازی محله های شهر جزیره از بمب و مینهای کارگذاشته شده، جسد 30 نیروی گریلا به همراه مقداری سلاح کشف شده است».

در مقابل اعلامیه های نزدیک به نیروهای حزب کارگران کردستان اعلام نمودند «اجساد کشف شده مربوط به شهروندان مدنی است و این اجساد از نیروهای پ.ک.ک نیستند. تاکید هم کرده بودند که این تعداد کشته ها بیشتر از میزان اعلام شده در شرناخ است، چرا که دولت اجساد را میان بیمارستهان های شهر های مختلف تقسیم نموده تا تعداد اجساد یک شهر کمتر به نظر آید».

عملیات نظامی ارتش ترکیه با شرکت 10 هزار نیروی عملیاتی این کشور از واحدهای مختلف، پلیس، ارتش، کماندوهای ویژه پس از 70 روز عملیات و قوانین منع آمد و شد، در روز پنج شنبه 11 فوریه 2016 به پایان رسید.

 منبع: روداو

نظرات
آخرین اخبار