کد خبر: 2453
تاریخ انتشار: 4 تیر 1395 - 05:10
کودکان قربانیان اصلی جنگ سوریه
پائولو سرگیو پینیرو، رئیس کمیسیون مستقل تحقیقات سازمان ملل در مسئله سوریه اظهار داشت کشورهای موثر در بحران سوریه و شورای امنیت می بایست به صورت بی قیدو شرط از حل سیاسی مسئله سوریه حمایت کنند.

فراتاب - گروه بین الملل: پائولو سرگیو پینیرو، رئیس کمیسیون مستقل تحقیقات سازمان ملل متحد در مسئله سوریه؛ طی سخنانی در سی و دومین نشست شورای حقوق بشر این سازمان در رابطه با اوضاع انسانی موجود در سوریه، با بیان این که برخی از کودکان سوری در میان همین جنگ متولد شده اند و بدون این که پایان جنگ را ببینند مرده اند، اظهار داشت: " کشورهای موثر در بحران سوریه و کشورهای عضو شورای امنیت می بایست به صورتی بی قیدو شرط، از حل سیاسی مسئله سوریه حمایت کنند و در همین راستا طرفین مذاکره در بحران سوریه می بایست بر سر میز مذاکره بازگردند".

پینیرو با بیان این که غیرنظامیان در سوریه در زیر بمباران های رژیم سوریه و نیز آتش بی هدف گروه های مسلح کشته می شوند، افزود: در نتیجه حملات مداوم علیه شهرهای حلب و ادلب، صدها تن که اکثر آنان را کودکان تشکیل می دهند، کشته شده اند.

رئیس کمیسیون مستقل تحقیقات سازمان ملل متحد علاوه براین که استفاده از کودکان زیر 15 سال در جنگ به وسیله گروه های تروریستی القاعده و النصره را به شدت نگران کننده خواند.. پینیرو در ادامه با اشاره به اینکه بیش از ۷۰۰ پزشک و فعال حوزه درمانی از ابتدای جنگ سوریه در حملات علیه بیمارستان‌ها کشته شده‌اند، گفت: در حالی که تعداد قربانیان نظامی در سوریه رو به افزایش است. تعداد مراکز درمانی و نیز پزشکان و فعالان این حوزه رو به کاهش است و همین امر فعالیت‌های درمانی را با مشکل مواجه می‌کند.

نظرات
آخرین اخبار