کد خبر: 2446
تاریخ انتشار: 2 تیر 1395 - 11:01
ظریف در پاریس تصریح کرد:
ظریف گفت: ما به دینی تعلق داریم که به راحتی می تواند بفهمد نبودن ما در کنار هم یعنی باختن همه ما با هم، ما اگر کنار هم نباشیم همگی بازنده خواهیم بود، ما نیاز داریم با هم باشیم تا آینده را برای فرزندانمان بهتر کنیم.

فراتاب- محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در سومین دور از سفرهای اروپایی خود شامگاه سه شنبه وارد پاریس شد و در بدو ورود به فرودگاه پورژه، مورد استقبال رسمی علی آهنی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه قرار گرفت. به گفته علی آهنی، رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان در این سفر علاوه بر گفت و گو درباره برجام و رفع موانع اجرایی آن، پیگیری قراردادهای منعقد شده در سفر حسن روحانی به فرانسه را نیز در دستور کار دارد.
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در این سفر علاوه بر دیدار با ژان مارک آیره، قرار است با فرانسوا اولاند رئیس جمهوری، هارشه رئیس مجلس سنا، میشل سپن وزیر اقتصاد و نیز رییس کمپانی ایرباس نیز دیدار و گفت و گو داشته باشد.
در همین راستا، ظریف در نشستی غیر رسمی با نمایندگان رسانه ها و محققان فرانسوی نیز حضور یافت که خبرنگاران ایرانی از شرکت در آن باز ماندند. لازم به ذکر است میشل دوکلو رییس آکادمی دیپلماتیک بین الملل در این خصوص به خبرنگاران گفته است که ظریف در این نشست در مورد موضوعات مهم و دشوار صحبت کرد و سپس به سوالات حاضرین در جمع پاسخ گفته است.
از سوی دیگر وزیر امور خارجه کشورمان در جمع سفرا و نمایندگان تشکل های اسلامی 33 کشور جهان در محل اقامت سفیر ایران با تاکید بر اینکه تاکید بر اینکه باید اتحاد جهان اسلام را به غرب نشان دهیم، گفت: ما گرسنگی و تشنگی در ماه مبارک رمضان را تحمل می کنیم تا گرسنگی و تشنگی پناهندگان سوری در اقصی نقاط جهان را درک کنیم.
به گزارش ایرنا، وی ضرورت اتحاد جهان اسلام را خاطرنشان کرد و افزود: در جهان اسلام نیاز داریم نشان دهیم چگونه می توانیم خودمان با افراطی گریی و تروریسم که اسلام و جهان اسلام را متاثر از خود کرده، مبارزه کنیم.
ظریف گفت: ما باید به جای پر رنگ کردن اختلافاتمان نشان دهیم چگونه چالش های مشترکمان را به نام اسلام و برای توسعه کشورهای اسلامی و جامعه اسلامی داریم.
وزیر امور خارجه در ادامه با تاکید بر اینکه باید جهانی فکر کنیم که چگونه با بی عدالتی برای پیدا کردن پیروان جدید دین اسلام تلاش کنیم، اظهار داشت: مهمترین بی عدالتی، بی عدالتی علیه فلسطین است، ما باید در مقابل حملات و خشونت ها، اختلافاتمان را به حداقل برسانیم.
ظریف با بیان اینکه همه ما نیاز داریم برای این مشکل کنار هم باشیم، افزود: چرا که دین اسلام، یک دین منحصر به یک جغرافیا و یک منطقه نیست، ما به دینی تعلق داریم که اعتقاد دارد هر انسان مثل همه بشر است و کشتن یک انسان مثل کشتن همه انسان هاست.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما به دینی تعلق داریم که همه دنیا را به عنوان یک کل متحد در نظر می گیرد، برای مسلمانان سخت نیست که به دنیا بفهمانند دینشان یک دین جهان شمول است.
ظریف ادامه داد: ما به دینی تعلق داریم که به راحتی می تواند بفهمد نبودن ما در کنار هم یعنی باختن همه ما با هم، ما اگر کنار هم نباشیم همگی بازنده خواهیم بود، ما نیاز داریم با هم باشیم تا آینده را برای فرزندانمان بهتر کنیم.

نظرات
آخرین اخبار