مراسم بزرگداشت و نقد وبررسی آثار شعری محمود معتقدی | فراتاب
کد خبر: 2442
تاریخ انتشار: 1 تیر 1395 - 17:53
روز چهارشنبه دوم تیر از سوی گروه شعر معاصربرگزار مي شود;
مراسم بزرگداشت و بررسی کارنامه شعری محمود معتقدی شاعر و منتقد در هفتادمین سال تولد او از سوی گروه شعر معاصر و با سخنرانی کامیار عابدی، احمد پوری، فرهاد عابدینی و اسدالله امرایی روز چهارشنبه دوم تیر از ساعت 17 در موسسه بهاران برگزار می‌شود .

سرويس فرهنگي فراتاب:مراسم بزرگداشت و بررسی کارنامه شعری محمود معتقدی شاعر و منتقد  در هفتادمین سال تولد او از سوی گروه شعر معاصر و با سخنرانی کامیار عابدی، احمد پوری، فرهاد عابدینی و اسدالله امرایی روز چهارشنبه دوم تیر از ساعت 17 در موسسه بهاران برگزار می‌شود.
گروه شعر معاصر اولین چهارشنبه هر ماه در موسسه یادشده جلسه شعرخوانی و بررسی شعر برگزار می‌کند، که جلسه این ماه به نقد و بررسی آثار شعری معتقدی که حدود 16 عنوان است، اختصاص یافته است.موسسه بهاران در خیابان ولی عصر، روبه‌روی پمپ بنزین زرتشت، کوچه نوربخش، پلاک 21 واقع است.
معتقدی درباره سه کتاب جدیدش گفت:‌ سه کتاب شعر جدیدم شامل «گاهی به رنگ خاطره‌هایت» از نشر نگاه، «روزی از روزهای جهان» از نشر ادبی الف و «از کوچه تا باران» از نشر ابتکار نو است. این مجموعه‌ها شعرهای بلند و کوتاه عاشقانه و اجتماعی را شامل می‌شوند.
او درباره سایر آثارش نیز اظهار کرد: کتاب «بر گستره شعر امروز» در زمان نمایشگاه کتاب امسال توسط انتشارات ثالث منتشر شد. این کتاب شناخت‌نامه 10 شاعر (احمد شاملو، فروغ فرخزاد، مهدی اخوان ثالث، سهراب سپهری، م. آزاد، فریدون مشیری، فرخ تمیمی، احمدرضا احمدی، بیژن نجدی، عمران صلاحی) در 190 صفحه را در خود دارد. همچنین علاوه بر شناخت‌نامه، نمونه‌هایی از شعرهای این شاعران را مورد بررسی قرار می‌دهد. کتاب «به رسم حقیقت زیبایی» هم که سال 93 توسط نشر ثالث منتشر شده بود به تازگی به چاپ دوم رسیده است، این کتاب به بررسی زندگی وشعر اسماعیل خویی می‌پردازد.
محمود معتقدی 26 مهرماه 1325 در آمل متولد شده است. از آثار این شاعر و منتقد می‌توان به «از نگاهی دیگر»، «پاره‌های ممنوع»، «به گوزن‌های تشنه چیزی نگو»، «گزینه اشعار»، «از پاره‌های دوست ‌داشتن»، «ابرها خاموشند» و «به رؤیای ما شلیک می‌شود» اشاره کرد

نظرات
آخرین اخبار