بیست بانوی قدرتمند جهان چه کسانی هستند؟ | فراتاب
کد خبر: 2441
تاریخ انتشار: 2 تیر 1395 - 13:59
مجله فوربس گزارش داد:
مجله معتبر "فوربس" طبق رسم هر سال خود فهرستی از ۱۰۰ زن بانفوذ و قدرتمند جهان را در عرصه‌های مختلف منتشر کرده است

فراتاب-سرویس بین المل: مجله معتبر "فوربس" طبق رسم هر سال خود فهرستی از ۱۰۰ زن بانفوذ و قدرتمند جهان را در عرصه‌های مختلف منتشر کرده است. صدرنشین این فهرست برای ششمین بار متوالی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان است.

 

آنگلا مرکل

صدراعظم آلمان همچنان جایگاه خود را به عنوان قدرتمندترین زن جهان حفظ کرده است. این برای ششمین بار پیاپی است که مرکل در صدر فهرست ۱۰۰نفره‌ی قدرتمندترین زنان جهان جای می‌گیرد. جسارت او برای پذیرفتن بیش از یک میلیون پناهجو در آلمان از سوی مجله "فوربس" دلیل گزینش مجدد وی اعلام شده است.

 

هیلاری کلینتون

بانوی اول پیشین آمریکا، نامزد حزب دموکرات و رئیس‌جمهور احتمالی ایالات متحده دومین زن پرنفوذ در جهان معرفی شده است. کلینتون در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ مقام وزارت خارجه آمریکا را بر عهده داشت و نشان داد که در صحنه سیاست بازیگری زبردست است.

 

جنت یلن

جنت یلن از سال ۲۰۱۴ ریاست بانک مرکزی آمریکا را بر عهده دارد؛ پستی مهم که از ارکان تصمیم‌گیرنده‌ی زندگی اقتصادی آمریکاست. یلن در تاریخ صد ساله‌ی تأسیس بانک مرکزی آمریکا، نخستین زنی است که عهده‌دار این سمت شده است.

 

ملیندا گیتس

ملیندا گیتس، همسر بیل گیتس بنیانگذار شرکت مایکروسافت بیش از هر چیزی به دلیل فعالیت‌های خیریه و انسان‌دوستانه‌اش شناخته می‌شود. ملیندا گیتس اینک به عنوان رئیس بنیاد "بیل و ملیندا گیتس" فعالیت دارد.

 

 

مری بارا

مری بارا ۳۶ سال است که برای کمپانی جنرال موتورز کار می‌کند. او اینک سمت مدیرعاملی این کمپانی مشهور خودروسازی را در اختیار دارد. بارا که فارغ التحصیل رشته ام‌بی‌ای از دانشگاه استنفورد است‌، توانسته میزان فروش جنرال موتورز در آمریکا را افزایش دهد.

 

 

کریستین لاگارد

کریستین لاگارد نخستین زن در تاریخ فرانسه بود که سمت وزارت دارایی را عهده‌دار شد. او اینک نیز نخستین زنی است که ریاست صندوق بین‌المللی پول را بر عهده دارد. لاگارد یکی از چهره‌های اصلی مذاکرات در جریان بحران یورو بود. دوران ریاست وی امسال به پایان می‌رسد اما شورای اجرایی صندوق بین‌المللی پول ریاست وی را برای دومین دوره نیز تأیید کرده است.

 

 

شریل سندبرگ

سندبرگ دانش‌آموخته‌ی دانشگاه هاروارد است و پیش از پیوستن به فیس‌بوک به عنوان مدیر ارشد عملیات، سال‌ها در کمپانی گوگل کار می‌کرد. او اینک یکی از ثروتمندترین زنان جهان است و میزان دارایی او بیش از یک میلیارد دلار برآورد می‌شود. بخش بزرگی از این دارایی از زمان اشتغال سندبرگ در فیس‌بوک به دست آمده است.

 

سوزان وویچیتسکی

سوزان وویچیتسکی، مدیر عامل یوتیوب است و به "خانم گوگل" شهرت دارد. نخستین دفتر گوگل در سال ۱۹۹۸ در گاراژ خانه وی بنا نهاده شد. وویچیتسکی ابتدا در سمت مدیر بازاریابی گوگل آغاز به کار کرد و سپس به عنوان رئیس تبلیغات و در نهایت مدیرعامل یوتیوب به فعالیت خود در این کمپانی ادامه داد. وویچیتسکی مادر ۵ فرزند است.

 

 

مگ ویتمن

ویتمن در سال ۲۰۱۰ برای کسب فرمانداری کالیفرنیا نامزد شد اما رقابت را به رقیب دموکراتش جری براون واگذار کرد. او رییس و مدیر ارشد اجرایی هیولت پاکارد است و نشان داده که در سمت خود بسیار موفق عمل می‌کند. سود سالانه این کمپانی ۵۲ میلیارد دلار است با حاشیه سود ۹ درصد.

 

آنا پاتریسیا بوتین

آنا پاتریسیا بوتین رئیس هیئت مدیره گروه "سانتاندر" است. او فارغ‌التحصیل دانشگاه هاروارد است و اکنون ریاست "سانتاندر"، بزرگترین بانک حوزه مالی یورو را بر عهده دارد. برای چند سال روزنامه "فایننشال تایمز آلمان" بوتین را مؤثرترین مدیر زن در اروپا لقب داد.

 

 

جینی رومتی

جینی رومتی در طول ۴ سالی که مدیریت کمپانی "آی‌بی‌ام" را بعهده داشته، توانسته این کمپانی را بار دیگر به دوران اوج بازگرداند. رومتی از سال ۱۹۸۱ برای آی‌بی‌ام کار می‌کند و در سطوح مختلف مدیریتی در این کمپانی مشغول به کار بوده است. نام رومتی چندین بار در فهرست زنان قدرتمند در کسب و کار جای گرفته است.

 

پارک گون هی

پارک گون هی، نخستین رئیس‌جمهور زن در کره جنوبی است. کره جنوبی اینک چهاردهمین اقتصاد قدرتمند جهان را دارد. گون هی در سال ۲۰۱۳ به ریاست‌جمهوری این کشور برگزیده شد.

 

میشل اوباما

میشل اوباما به عنوان بانوی اول آمریکا از نفوذ و تأثیرگذاری بالایی برخوردار است. او دانش‌آموخته‌ی رشته حقوق است و از زمانی که وارد کاخ سفید شده، تلاش‌های زیادی برای بهبود تغذیه کودکان، تندرستی، فرهنگ و آموزش در کشور انجام داده است.

 

 

ایندرا نویی

ایندرا نویی مدیرعامل اجرایی و رئیس هیئت مدیره شرکت "پپسی کو" است. این شرکت اکنون دومین شرکت تولیدکننده‌ی نوشیدنی در جهان است. نویی سال گذشته در اقدامی غیرمنتظره اعلام کرد که کمپانی پپسی قصد ورود به عرصه‌های تجاری تازه را دارد. نویی پیش از پیوستن به "پپسی کو" سابقه کار در شرکت‌های معتبری همچون "موتورولا" را در اختیار دارد.

 

انجلا آرنتس

آرنتس در سمت ریاست گروه "بربری" (Burberry) در سال ۲۰۱۳ نزدیک به ۲۰ میلیون دلار حقوق گرفت که در میان مدیران زن بی‌‌سابقه به شمار می‌رود. او اینک مدیر اجرایی فروشگاه‌های کمپانی اپل است و پس از تیم کوک، رئیس اپل، به عنوان نفر دوم این کمپانی شناخته می‌شود.

 

ابیگیل جانسون

ابیگیل جانسون از سال ۲۰۱۴ مدیرعامل اجرایی شرکت سرمایه‌گذاری "فیدلتی" است. این سمت پیش از او در اختیار پدرش ادوارد جانسون بود. فیدلتی اینک به عنوان دومین کمپانی بزرگ دنیا در زمینه ارائه خدمات مدیریت سرمایه‌گذاری، مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک، مدیریت ثروت و خدمات بیمه عمر شناخته می‌شود.

 

تسای اینگ ون

تسای اینگ ون در اصل استاد دانشگاه بود اما در جریان انتخابات اخیر در تایوان توانست رقیب اصلی خود را کنار بزند و مقام ریاست‌جمهوری کشور راتصاحب کند.

 

میشل باشلت

میشل باشلت رئیس‌جمهور یکی از کشورهای مهم اقتصادی آمریکای لاتین است: شیلی. این سیاستمدار ۶۴ ساله در صد روز نخست دوران ریاست‌جمهوری‌اش در سال ۲۰۱۴، ۵۰ مورد اصلاحات قانونی را در دستور کار قرار داد و توانست به موقع به پارلمان برساند.

فدریکا موگرینی

موگرینی نخست به عنوان وزیر خارجه ایتالیا و سپس به عنوان سرپرست سیاست خارجی اتحادیه اروپا نشان داد که در صحنه سیاست از توان بالایی برخوردار است. یکی از مهمترین دستاوردهای موگرینی در این سمت پایان مناقشه ۱۳ ساله غرب با ایران در مورد برنامه‌های اتمی این کشور و رسیدن به توافق برجام بود.

 

سفرا کتز

سفرا کتز در ۶ سالگی به همراه والدین‌اش از اسرائیل به آمریکا مهاجرت کرد. او اینک ریاست "اوراکل"، یکی از بزرگترین شرکت‌های نرم‌افزاری در جهان را بر عهده دارد. کتز از سال ۲۰۰۸ نیز عضو هیئت رئیسه بانک اچ‌اس‌بی‌سی است.

نظرات
آخرین اخبار