کد خبر: 2438
تاریخ انتشار: 1 تیر 1395 - 13:05
گزارش اختصاصی فراتاب: پس از 15 روز از ورود نظامیان سوریه به استان رقه
تنها پس از 15 روز از پیشروی ارتش سوریه به استان رقه داعش در یک حمله سنگین توانست دوباره ارتش سوریه را از محدوده استان رقه بیرون براند و نیروهای سوری بار دیگر به داخل مرزهای اداری استان حماه عفب نشینی کردند.

فراتاب‌ـ سرویس بین الملل: به گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، تنها پس از 15 روز از پیشروی ارتش سوریه به استان رقه داعش توانست این نیروها را از محدوده این استان بیرون براند و نیروهای سوری بار دیگر به داخل مرزهای استان حماه عفب نشینی کردند.داعش در این حمله تلفات سنگینی را بر نیروهای نظامی سوریه و شبه نظامیان شاهین های صحرا (صقور الصحراء) وابسته به دولت سوریه  وارد کرد.

نیروهای دولتی سوریه در چند روز گذشته توانسته بودند پیشروی جدیدی را در حومه غربی رقه رقم بزنند و میدان نفتی الثوره در کمتر از 10 کیلومتری پایگاه نظامی الطبقه را از دست داعش خارج کنند. هم چنین  ارتش سوریه  تا هفت کیلومتری الطبقه پیشروی کرد. با عقب نشینی ارتش سوریه در24ساعت گذشته  از این منطقه اکنون فاصله این نیروها تا پایگاه الطبقه به 40 کلیومتر رسیده است.

لازم به ذکر است که الطبقه در 45 کیلومتری رقه قرار دارد و اهمیت استراتژیکی در حمله دولت علیه پایتخت خود خوانده داعش دارد. این پایگاه  آخرین مقری است که نیروهای دولتی در استان رقه قبل از تسلط داعش بر آن در سال 2014 آن را از دست دادند. این شهر گذرگاه اصلی به کرانه رود فرات محسوب می‌شود که  بازپس‌گیری آن به نیروهای سوریه اجازه می‌داد که مسیر امدادرسانی داعشی‌ها را از سمت غرب قطع کنند. تسلط یر فرودگاه نظامی الطبقه میتوانست به پایگاه اصلی برای آزادسازی کامل منطقه شرقیه از وجود داعش کمک کند.

داعش بر بخش اعظم استان رقه به استثنای دو شهر تل أبیض و عین عیسی تسلط دارد. این دو شهر توسط نیروهای دموکراتیک سوریه که اکثرا از شبه نظامیان کرد هستند از داعش پس گرفته  شد .هم چنین این نیروها که از حمایت های هوایی ائتلاف به رهبری امریکا برخوردار هستند توانسته اند شهر استراتژیک منبج را محاصره نمایند که  کنترل این شهر شاهراه ارتباطی داعش با ترکیه را مسدود خواهد کرد.

نظرات
آخرین اخبار