تحریم های روسیه ماندنی است؟ | فراتاب
کد خبر: 2404
تاریخ انتشار: 31 خرداد 1395 - 09:45
پوتین خواستار بهبود روابط با اتحادیه اروپا
پس از الحاق کریمه به روسیه و درگیری های داخلی در اکراین، اتحادیه اروپا اقدام به تحریم های اقتصادی، دفاعی و انرژی روسیه کرد. این تحریم ها در حوزه های اقتصادی، انرژی و دفاعی وضع شده است.

فراتاب- سرویس بین الملل: پس از الحاق کریمه به روسیه و درگیری های داخلی در اکراین، اتحادیه اروپا اقدام به تحریم های اقتصادی، دفاعی و انرژی روسیه کرد. این تحریم ها در روابط روسیه با اتحادیه،چالش ها  و واکنشی هایی را در پی داشت. به نقل از راشا تودی، دیروز، ولادیمیر پوتین طی سخنرانی در مجمع  بین المللی اقتصاد در شهر سن پترز بورگ، از آمادگی روسیه برای گفتگو با اتحادیه سخن گفت به شرط آنکه آنکه طرف مقابل نیر خاستار چنین مسیری باشند. وی همچنین گفته است که: دیدار های اخیرما با محافل تجاری آلمان و فرانسه ثابت کرد که اروپا می خواهد و قصد دارد با کشور ما همکاری کند. این سیاستمداران هستند که باید این راه را هموار کنند و به نیاز تجار پاسخ بدهند و هوشیاری، نرمش و اینده نگری خود را نشان دهند. و در نهایت پوتین خواستار از سر گیری و رفع تحریم ها از سوی اتحادیه اروپا بوده است و خاطر نشان ساخته:ما نیاز داریم تا روابط روسیه و اروپا را مجددا برقرار کنیم و به سطح قبلی برسانیم.

اما در سوی دیگر، گفته از مسیر مورد نظر پوتین خبر نمی دهد، به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه خبری العهد، در بیانیه صادره از سوی اتحادیه اروپا که در پایان نشست در لوکزامبورگ منتشر شد، آمده است که این تحریم ها علیه افراد مقیم کشورهای عضو اتحادیه اروپا و موسسات موجود در اراضی این اتحادیه اعمال خواهد شد و اراضی کریمه و شهر سواستوپول را هم در بر می گیرد. این تحریم ها شامل ممنوعیت واردات کالاهای تولید شده در شبه جزیره کریمه یا سواستوپول یا سرمایه گذاری در آنها توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا می شود و به موجب آن هیچ فرد یا شرکتی که مقرش در اتحادیه اروپا باشد، اجازه خرید املاک یا راه اندازی موسسات در کریمه یا سرمایه گذاری و ارائه خدمات در این منطقه را ندارد.

این تحریم ها خدمات گردشگری در شبه جزیره کریمه یا سواستوپول را نیز شامل می شود که ممنوعیت ورود کشتی های گردشگری اروپایی به بنادر این منطقه جز در مواقع اضطراری از جمله آنها است. بر اساس بیانیه اتحادیه اروپا، تحریم های اعمال شده علیه روسیه ممنوعیت صادرات کالا و فناوری های تخصصی به موسسات کریمه یا موسسات فعال در اراضی آن مانند موسسات حمل و نقل، ارتباطات و انرژی و غیره را هم در بر می گیرد و هر گونه کمک به احداث تاسیسات و امور زیرساختی در این بخش ها هم مشمول این تحریم ها هستند.

با این وجود، برخی از کشورهای اتحادیه چون آلمان تمایل خود را به برقراری دوباره ارتباطات با روسیه اعلام کرده اند، حال روند پیش رو در انتظار خواست ها و گفتگوی های دو طرف باقی  خواهد ماند.

نظرات
آخرین اخبار