کد خبر: 2389
تاریخ انتشار: 28 خرداد 1395 - 10:10
تازه ترین یافته های پرونده تروریستی مرگ جو کاکس
جو کاکس نماینده ای که عصر پنجشنبه مورد هجوم حملات قاچو و اسلحه یک فرد مهاجم قرار گرفته بود، ساعاتی بعد بر اثر جراحات ناشی از این حمله جان داد.

فراتاب‌ سرویس خبری: پلیس انگلستان اعلام کرد: جو کاکس نماینده ای که عصر پنجشنبه مورد هجوم حملات قاچو و اسلحه یک فرد مهاجم قرار گرفته بود، ساعاتی بعد بر اثر جراحات ناشی از این حمله جان داد. کاکس در «یورکشایر غربی» حوزه انتخابی خود، بر روی پله‌های کتابخانه «بریستال» در نزدیکی «لیدز» مورد اصابت گلوله و همچنین ضربات چاقو قرار گرفت. در این رابطه پلیس یورکشایر غربی یک مرد ۵۲ ساله را بازداشت کرده و سلاح‌های مورد استفاده در حمله نیز ضبط شده است.

بنابر گفته شاهدان عینی فرد ضارب هنگام حمله فریاد زده: «بریتن فرست» یعنی «اول بریتانیا»، که نام یک گروه ملی گرا و راست افراطی است.

جو کاکس 41ساله از نمایندگان حزب کارگر در پارلمان انگلستان بود، وی علاوه بر نمایندگی مجلس، رئيس گروه فراحزبی «دوستان سوریه» در پارلمان بریتانیا بود. او در سال گذشته، به مداخله‌ی نظامی در سوریه علیه نیروهای دولتی بشار اسد رای داد. کاکس، پیشتر مسئولیت نهاد مددرسانی "آکسفوم" را به عهده داشت.

وی همچنین از مدافعان ادامه عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا بوده و گفته می شود حمله مذکور بی ربط به تلاش های وی در این زمینه نبوده است.

نظرات
آخرین اخبار