نامه اردوغان به پوتین، نیازی به پاسخ ندارد! | فراتاب
کد خبر: 2380
تاریخ انتشار: 27 خرداد 1395 - 10:50
پاسخ سرد کرملین به تکاپوی جدید ترکیه برای بهبود روابط:
سخنگوی کرملین، دیمیری پسکوف عنوان کرده که بازگشت روابط روسیه و ترکیه منوط به انجام اقدامات لازم از سوی ترکیه است و نامه رئیس جمهور ترکیه بر اساس عرف بین المللی لازم به پاسخ گویی نیست.

فراتاب- سرویس بین الملل: رئیس جمهور ترکیه، طیب اردوغان، در نامه ایی به ولادیمیر پوتین، روز ملی روسیه را به وی تبریک گفته است و این پس از سقوط هواپیمای جنگنده ی روسی، توسط ترکیه اولین برخورد دوستانه و نزدیک میان دو کشور بوده است. از این رو، به نقل از روزنامه دیلی صبح، دیمیری پسکوف، سخنگوی کرملین در مصاحبه ایی  تلفنی  بیان کرده : که ما به عادی سازی روابطمان با ترکیه و بازگشت این روابط به دوران خوب آن و همچنین همکاری سودمند دوجانبه با ترکیه تمایل داشته و چنین چیزی را می‌خواهیم.

وی در ادامه به مطالبه روسیه از  ترکیه برای اقدام سال گذشته‌اش در سرنگونی جنگنده‌ی روس در مرز با سوریه  اشاره کرده است که کشور ترکیه می باید در این خصوص عذرخواهی کرده و  بابت آن غرامت پرداخت کند، وی اظهار داشت : که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه آشکارا عنوان کرده که بعد از اتفاق رخ داده، عادی سازی روابط با آنکارا قبل از آنکه، آنکارا اقدامات لازم را صورت دهد ممکن به نظر نمی‌رسد.

سخنگوی کرملین همچنین گفت، روابط دیپلماتیک دشوار میان کشورها لزوما به این معنی نیست که آنها از فرستادن پیامهای تبریک نیز دست بر می دارند و در مورد پیام تبریک اردوغان به پوتین نیز روسیه الزامی به پاسخ به آن ندارد. پسکوف گفت: در روابط بین الملل یک پروتکل و عرف رایج وجود دارد. به طور کلی چنین پیامهای تبریکی الزامی به پاسخ ندارند. متاسفانه پیام تبریک اردوغان دربردارنده نکته قابل توجهی نبود.

  
 
نظرات
آخرین اخبار