کد خبر: 237
تاریخ انتشار: 27 بهمن 1394 - 01:35
ژیووینویچ
'میچا ژیووینویچ' تحلیلگر صرب در امور بین المللی، با تحسین فعالیت های ایران در حفظ آرمان های ملی و همچنین تلاش برای تقویت صلح جهانی گفت: با توجه به اهمیت ایران در جامعه بین المللی، رقابت بین کشورها برای راهیابی به بازار این کشور و گسترش روابط و همکاری ها ب

به گزارش فراتاب ژیووینویچ روز یکشنبه در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار ایرنا در بلگراد، ضمن تبریک سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: کشورهایی که برای مدت طولانی تحریمهای سنگینی را بر ملت ایران تحمیل کردند، اکنون خود همین کشورها به سوی ملت و نظام ایران دست دوستی دراز کرده اند.
وی افزود: استقبال گرم از رئیس جمهوری ایران در رم و پاریس نشان دهنده این است که تمامی اتهاماتی که به ایران در گذشته وارد شده بود، واهی و بی اساس بوده و پس از گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران، اکنون برنامه هسته ای این کشور با همان اهداف گذشته که کاملا صلح آمیز بوده ادامه دارد.
کارشناس امور سیاسی صرب اضافه کرد: برخی قدرت ها برای متوقف کردن پیشرفت یک کشور در امور مختلف، با اعمال تحریم و یا ایراد اتهامات بی پایه و اساس تلاش می کنند، ولی باید گفت که وحدت و یکپارچگی مردم با دولت و مقامات و رهبری در ایران اسلامی پدیده ای نو ظهور در جهان برای رسیدن به اهداف یک کشور مستقل است.
وی اشاره کرد: ایران در مذاکرات با قدرت های بزرگ ضمن حفظ آرمان های خود در ادامه فعالیت های صلح آمیز هسته ای، نشان داد که خواهان همکاری و روابط خوب با تمامی کشورها بر اساس احترام و منافع متقابل است.
این تحلیلگر صرب افزود: ایران با داشتن قدرت دفاعی بسیار بالا نه تنها از حاکمیت و تمامیت ارضی خود دفاع می کند بلکه با تمامی کشورهای همسایه در مبارزه با گروه های افراطی و تروریستی جهت حفظ ثبات و تضمین امنیت منطقه همکاری کرده و در این مسیر نیز پیشرو است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عملیات تروریستی گروه داعش در سوریه و عراق، گفت: حمایت از گروه های تروریستی نیز مانند تحریم وسیله ای در دست برخی از کشورها برای تغییر نظام و بی ثبات کردن کشورها در جهت حفظ منافع و حضور پایدار در مناطق استراتژیک است.
این کارشناس سیاسی در ادامه افزود: سپر دفاع موشکی آمریکا که به بهانه دفاع از کشورهای اروپایی در مقابل ایران نزدیک مرزهای فدراسیون روسیه ایجاد شده بود، سرانجام مشخص شد که این اقدام آماده سازی برای نیل به هدف های سیاسی و اقتصادی است.
ژیووینویچ گفت: اکنون شاهد این مساله هستیم که ایران عامل ثبات، صلح و نزدیکی کشورها در منطقه مهم خاورمیانه است و برخی از کشورها که ما آنها را ابر قدرت نام گذاشته ایم برای حل و فصل مسایل بین المللی از ایران کمک می گیرند.

 

منبع:ایرنا

نظرات
آخرین اخبار