90 هزار شهروند عراقی در شهر فلوجه تحت محاصره هستند | فراتاب
کد خبر: 2290
تاریخ انتشار: 21 خرداد 1395 - 10:08
درگیریها در فلوجه میان داعش و ارتش وحشدالشعبی ادامه دارد:
نماینده سازمان ملل متحد در عراق اعلام نمود: تعداد شهروندان عراقی که در شهر فلوجه محاصره شده‌اند حدود 90 هزار نفر است.

فراتاب- سرویس بین‌الملل: همزمان با آغاز عملیات آزادسازی فلوجه در 23 می 2016 انتظار می‌رفت که عملیات سریعا به نتیجه برسد و در مدت زمانی کوتاه این شهر از سوی ارتش عراق و نیروهای حشد الشعبی کنترل شود. اما بر خلاف تمامی انتظارات با گذشت بیش دو هفته از آغاز عملیات آزادسازی فلوجه هم‌چنان نیروهای عراقی موفق نشده‌اند که کنترل مرکز شهر را در دست بگیرند.

بر اساس جدیدترین گزارش‌های میدانی در روز 9 ژوئن 2016 (20 خرداد 1395) نیروهای مشترک نظامی عراق از محور جنوب شهر فلوجه جنگ شهری را با نیروهای داعش آغاز نموده‌اند. بر اساس اعلام هادی رزیج فرمانده پلیس استان انبار، نیرویی مشترک از پلیس، ارتش و نیروهای ضد ترور از سمت جنوب شهر فلوجه، وارد شهر شده‌اند و درگیری‌های شدیدی میان آنان با داعش  اتفاق افتاده است. در این میان، یکی از موضوعاتی که طی هفته‌های اخیر مورد توجه جدی نهادهای مدافع حقوق بشر قرار گرفته است در ارتباط با وضعیت شهروندان عراقی تحت محاصر داعش در شهر فلوجه است.

 

به گزارش فراتاب به نقل از سایت  خبری nrttv.com یکی از منابع خبری اقلیم کردستان، لیز گراندی نماینده برنامه های توسعه سازمان ملل در عراق وضعیت ساکنان تحت محاصره در شهر فلوجه بسیار وخیم ارزیابی می‌کند. بر اساس گفته‌های گراندی: «شهروندان عراقی که موفق به فرار از فلوجه شده‌اند (حدود 20 هزار نفر)، تعداد  بازماندگان تحت محاصره داعش را حدود 80 تا 90 هزار نفر تخمین زده‌اند».

گراندی در ادامه بیان می‌کند که بسیار ضروری است که جامعه جهانی کمک‌های خود را به نیروهای عراقی برای تسریع در پایان دادن به عملیات آزادسازی فلوجه ارائه دهند. همچنین، اضافه می‌کند تا کنون تنها 30 درصد از کمک‌های مالی سازمان ملل (حدود  860 میلیون دلار) برای آوارگان عراقی به دست آن‌ها رسیده است که این موضع بدین معناست که به بسیاری از آوارگان امکان کمک‌رسانی وجود نخواهد داشت.

نظرات
آخرین اخبار