خرید ۱۳۸ فروند هواپیما ایده‌آل مردم بود | فراتاب
کد خبر: 226
تاریخ انتشار: 26 بهمن 1394 - 11:50
رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به این‌که خرید ۱۳۸ فروند هواپیمای ایرباس و ATR اقدام ایده‌ال مردم بود، بر ضرورت تزریق منابع مورد نیاز طرح توسعه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) جهت فراهم کردن زیرساخت‌های لازم فرود هواپیماهای پهن‌پیکر تاکید کرد.

به گزارش فراتاب و به نقل از خبرگزاری تسنیم حسین خانلری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی این خبر گزاریبا تاکید بر این‌که به خرید هواپیماهای نو از ایرباس و ATR به هیچ عنوان معترض نیستم، افزود: واقعیت آن است که خرید مجموعا 138 فروند هواپیما ایده‌آل مردم بود.

وی با اشاره به انتشار اشتباه اظهاراتش درباره هواپیماهای پهن‌پیکر A380، تصریح کرد: این نوع هواپیما برای مسیرهای دوربرد کارایی دارد و قطعا دولت به خوبی به این مسئله واقف است. برای استفاده از هواپیمای A380 دنیز باید بسترهای لازم را در فرودگاه‌های کشور فراهم کنیم.

وی با بیان این‌که باید با کشورهای هدف پروتکل‌هایی نوشته و تفاهمنامه‌هایی امضا شود، اظهار کرد: یکی از زمینه‌های به کارگیری این هواپیما با توجه به جاذبه‌های کشور، انجام پروازهای توریستی برای گردشگران مذهبی و سیاحتی است که به ایران وارد می‌شوند.

وی با اشاره به این‌که این نوع هواپیما قطعا برای مسیرهای پروازی 45 دقیقه، یک و 2 ساعته مناسب نیست، گفت: در راستای افزایش سطح خدمات پروازی می‌توانیم به بخش خصوصی تسهیلات اعطا کنیم و به نسبت افزایش رضایت مسافران از خدمات، میزان تسهیلات را ارتقا دهیم تا به این وسیله زمینه ایجاد رقابت در بخش هوانوردی مسافری کشور فراهم شود.

رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه با بیان این‌که مسافر باید بتواند در بخش حمل‌ونقل هوایی حق انتخاب هواپیما، صندلی و زمان را داشته باشد، افزود:‌ در گام بعدی نیز باید خدمات پروازی مناسبی به مسافران ارائه شود و پرواز از ایمنی و امنیت بالایی برخوردار باشد.

خانلری با تاکید بر این‌که خرید هواپیماهای نو قطعا ضریب ایمنی پروازها را ارتقا می‌دهد، یادآور شد: استفاده از هواپیماهای نو که قرار است بخشی از آن طی سال‌جاری و سال‌های آینده به ایران تحویل شود مستلزم در اختیار داشتن کرو مجرب در زمین و آسمان است. به لحاظ زمینی دارای متخصصان مجربی هستیم که می‌توانند هواپیما را اداره کنند، از بُعد هوایی با توجه به نو بودن هواپیما به آموزش های مختصری نیاز داریم که آن هم با توجه به در اختیار داشتن نیروهای فنی و عملیاتی پرواز در کشور مشکلی نداریم.

وی خرید هواپیماهای نو را اقدامی خوب و ایده‌آل همه مردم دانست و خاطرنشان کرد:‌ باید زیرساخت‌های مورد نیاز عملیاتی برای به پرواز آوردن هواپیماهای نو از جمله جت‌ری، خدمات زمینی، رفت و آمد آسان مسافران و... مهیا شود.

وی اظهار کرد: به‌عنوان نمونه فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز در شهر فرودگاه‌ی امام زمانبر بوده و نیاز است علاوه بر تزریق منابع مالی، مسئولان و دست‌آندرکاران وقت بیشتری را به این کار اختصاص دهند.

مطالب مرتبط
نظرات
آخرین اخبار