کد خبر: 2256
تاریخ انتشار: 18 خرداد 1395 - 11:20
دلگیتهای کلینتون 2383؛ دلگیتهای سندرز 1569
در حالی که هیلاری کلینتون تعداد لازم دلگیتها را بدست آورده است اما سندرز رقیب هم حزبی اش اعلام کرده است همچنان در کورس رقابتها باقی خواهد ماند

فراتاب - سرویس بین الملل: هرچند با اعلام خبرگزاری آسویشتدپرس، مشخص شده است که هیلاری کلینتون به حد نصاب 2383 الگیت رسیده و عملاً کاندیدای نهایی حزب دموکرات برای رقابت های پاییز با رقیب جمهوریخواه خواهد شد اما برنی سندرز رقیبش اعلام کرده تا زمان تشکیل جلسه مجمع عمومی دموکراتها خود را در رقابت حفظ خواهد کرد.

دستیابی هیلاری کلینتون به الگیت های لازم هنوز بطور رسمی اعلام نشده است اما آنگونه که رسانه ها اعلام کرده اند بررسی آرای پورتوریکو نشان می دهد او مرز لازم برای نهایی شدن کاندیداتوری اش را شکسته است. اما یکی از سخنگویان اصلی کمپ سندرز اعلام داشته است که این اخبار عجولانه بوده و هنوز بطور رسمی اعلام نشده است و می بایست همچنان منتظر ماند.

بدین ترتیب باید گفت کلینتون می تواند به نخستین زنی در تاریخ انتخابات آمریکا تبدیل شود که به عنوان کاندیدای نهایی حزب دموکرات به مصاف رقیب جمهوریخواه خود در پاییز امسال می رود رقابتی که اگر با پیروزی وی همراه شود، او را نخستین رئیس جمهوری زن تاریخ ایالات متحده آمریکا می کند. 

وضعیت دو کاندیدا در یک نگاه:

دلگیتهای هیلاری کلینتون: 1383

دلگیتهای برنی سندرز: 1569

 

سوپر دلگیتهای هیلاری کلینتون: 571

سوپر دلگیتهای برنی سندرز: 48

 

نظرات
آخرین اخبار