کد خبر: 2252
تاریخ انتشار: 18 خرداد 1395 - 00:12
20 تصویر مختلف از فیصل ابولیلا فرمانده کُرد سوری
یکی از فرماندهان ارشد کرد سوری در عملیات آزادسازی منبج از دست داعش ساعاتی پس از زخمی شدن جان خود را از دست داد.

 

فراتاب - سرویس بین الملل: نه تنها کردهای سوریه و اعضای ارتش آزاد این کشور بلکه بسیاری از افرادی که از نزدیک جبهه های درگیری با داعش را پیگیری می کنند، می دانند که جای خالی فیصل عبدی بلال سعدون معروف به ابولیلا را نمی توان به راحتی پر کرد. فرمانده کُرد سوری که از جمله معروف ترین فرماندهان جبهه جنگ علیه داعش در سوریه بود او که در دفاع حماسی از کوبانی یکی از مهمترین مدیران و مبارزان میدانی جنگ بود و سپس در آزادسازی مناطق مختلف در شمال سوریه، نقش به سزایی داشت در حین عملیات آزادسازی زادگاهش منبج، به شدت زخمی شد و تنها ساعاتی پس از انتقال به بیمارستانی در سلیمانیه در کردستان عراق درگذشت.

حتی برت مک گورک نماینده ویژه اوباما در امور سوریه تنها ساعتی پس از انتشار خبر کشته شدن این فرمانده، از دست دادنش را خسارتی بزرگ در جبهه علیه داعش ارزیابی کرد. این فرمانده نسبتاً جوان که تنها 32 بهار از زندگی اش سپری شده بود از هنگام دفاع کوبانی در شبکه های اجتماعی معروف گشت، مهارت قابل توجهش در جنگ های خیابانی و آزادسازی مناطق مختلف از یکسو و خونسردی، نومید نشدن و چهره لبخند بر لب ابولیلا در سخت ترین و گاه تلخ ترین لحظه ها از سوی دیگر از وی در نزد همرزمانش نوعی کاریزمای خاص ایجاد کرده بود به نحوی که ملقب به «فرمانده بزرگ» شده بود. 

پخش تصاویری از ابولیلا در شبکه های مختلف خبری در حالی که او را در حال نجات جان یک عضو داعشی در زیر آوار گیر افتاده نشان می داد محبوبیتش را دو چندان کرد او در حالیکه با دستان خالی آجرها و بلوکهای افتاده بر سر داعشی گیر کرده را جدا می کرد در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید چرا در حال نجات جان یکی از دشمنان سرسخت و بیرحم خود هستید، گفت: «ما مثل آنها نیستیم ما برای انسانیت می جنگیم!»

bbc در بخشی از گزارشی که به این فرمانده اختصاص داده است، به نامه ای که وی برای لیلا دختر بزرگش نوشته است اشاره کرده است در جایی که ابولیلا نوشته است: «لیلای نازنین، وظیفه ما حفاظت از تو و کودکان مثل تو است؛ تا فردا که بزرگ شدی همان حرف های ما را بر زبان نیاوری که می گفتیم: پدرانمان برای ما چه کردند؟ دلم برایت تنگ شده و مشتاق دیدارت هستم. دختر شیرینم، این را بدان که چه زنده بمانم و چه کشته شوم، تو تا ابد سربلند خواهی بود.»

نظرات
سردار عزیزی
| |
2016-06-07 00:37:44
نمیرند انسانهای نیک نام و نخواهند مرد فرماندهان راه آزادی
سینا
| |
2016-06-07 00:38:53
درود بر ابولیلا، ابولیلا راهت ادامه دارد درود بر شرفت
سمیرا
| |
2016-06-07 00:47:06
کلی گریه کردم برای خودش و دخترش :((((((
شیرخانی
| |
2016-06-07 09:38:46
خدا رحمتش کنه
آخرین اخبار