کد خبر: 2178
تاریخ انتشار: 12 خرداد 1395 - 15:07
توسط رضا كريم مجاور ترجمە و منتشر شد;
کتاب داستان «حصار و سگ‌های پدرم» نوشته شیرزاد حسن به فارسی ترجمه و در بازار کتاب ایران عرضه شد.

به گزارش فراتاب، «حصار و سگ‌های پدرم» معروف‌ترین رمان شیرزاد حسن، نویسنده مطرح کرد و از مهم‌ترین آثار تاریخ ادبیات داستانی کردستان است. این رمان که از آن به عنوان نقطه عطفی در تاریخ ادبیات داستانی کرد یاد می‌شود، در سال ۱۹۹۶ منتشر شد و نقدها و نظرهای زیادی را در پی داشت.

با گذشت نزدیک به دو دهه از انتشار «حصار و سگ‌های پدرم»، این اثر همچنان بزرگ‌ترین شاهکار شیرزاد حسن به شمار می‌آید و به نظر می‌رسد که برای همیشه به عنوان برترین اثر نویسنده باقی خواهد ماند.

«حصار و سگ‌های پدرم» از یک دیکتاتور سخن می‌گوید. داستان یک دیکتاتور خودخواه و بیمار از نوع صدام حسین که جز خودش کسی را نمی‌بیند. وقتی قهرمان داستان، پدرش را می‌کشد، بلبشوی عجیبی پدید می‌آید و قاتل که انتظار دارد کسانی که پیش‌تر او را به قتل پدر تحریک کرده‌اند، اکنون با آغوش باز وی را بپذیرند، با کمال تعجب می‌بیند همه به او پشت می‌کنند و برای پدر از دست رفته‌‌اشان مرثیه سرمی‌دهند.

نویسنده در اینجا با ریزبینی و موشکافی هرچه تمام‌تر می‌خواهد این نکته را یادآوری کند که در جوامع سنتی که مردم به وجود یک قدرت فراتر خو گرفته‌اند، از میان رفتن یکباره این قدرت چیره و خشن، باعث نوعی هرج و موج و آنارشیسم می‌شود.

کتاب ۹۶ صفحه‌ای «حصار و سگ‌های پدرم» با ترجمه رضا کریم مجاور در شمارگان ۵۰۰ نسخه و با بهای ۹۰۰۰ تومان از سوی انتشارات افراز منتشر و راهی بازار کتاب شده است.

منبع:خبرگزاري مهر

نظرات
آخرین اخبار