چهار اشتباهی که موجب شکست هیلاری می شود | فراتاب
کد خبر: 2172
تاریخ انتشار: 12 خرداد 1395 - 15:38
پایگاه تحلیلی پولتیکو
کلینتون کماکان یک نامزد متزلزل باقی مانده که ماجرای رسوایی ایمیلی و داشتن رقیبی سرسخت می تواند تابستان فیلادلفیا را برای او تبدیل به جهنم کند. چهار راه پیش روی اوست که بی توجهی به هر کدام از آنها میتواند شکست او را رقم بزند.

فراتاب، روزهای دلهره آوری برای دموکرات ها در حال سپری شدن است: میزان محبوبیت چشمگیر هیلاری کلینتون در نظرسنجی های ملی در حال ریزش است. وحشت از آنجایی آغاز می شود که نظرسنجی ها نشان می دهند دونالد ترامپ از کلینتون پیشی گرفته است و در بدترین حالت تنها چند قدم با او فاصله دارد. آنهم در حالیکه در دوره مقدماتی که برای جمهوری خواهان مملو از آشفتگی بود، تا حدی این اطمینان وجود داشت که ترامپ جایی در کاخ سفید نخواهد داشت. اما کلینتون کماکان یک نامزد متزلزل باقی مانده که ماجرای رسوایی ایمیلی او و داشتن رقیبی سرسخت می تواند تابستان فیلادلفیا را برای او تبدیل به جهنم کند. در همین حال جمهوری خواهان تنها طی چند هفته عرصه را چنان به دموکرات ها تنگ کرده اند که آنها مجبور شدند برای جبران عقب ماندگی‌اشان به نزاع های خیابانی زشت و سخت با تبعاتی سنگین تن بدهند.

کلینتون در حال راه رفتن روی لبه تیغ است. چهار راه پیش روی اوست که بی توجهی به هر کدام از آنها میتواند شکست او را رقم بزند.

1 )جذب آرای هیسپانیک ها

آرای هیسپانیک ها همواره راه مطمئن دموکرات ها برای رسیدن کاخ سفید بوده است. مواضع سرسختانه ترامپ در قبال غیرآمریکایی ها به راحتی می تواند آرای هیسپانیک ها را به صندوق کلینتون سرازیر کند. جولیان کاسترو وزیر مسکن و شهرسازی ایالات متحده قرار بود یکی از گزینه های کلینتون برای معاونت اول باشد، اما این روزها کمتر از او خبری مخابره می شود آن هم در حالیکه او می تواند تا حد زیادی آرای هیسپانیک ها را برای کلینتون ضمانت کند.

2 )جذب آرای جوانان

نسل جوانی که قرار است در انتخابات 2016 ایالات متحده شرکت کند، می تواند شانس خوبی برای دموکرات ها باشد، به این شرط که از شرکت در انتخابات سر باز نزنند. تعداد شرکت کنندگان جوان در انتخابات 2012، 1.8 میلیون نفر نسبت به انتخابات سال قبل کمتر بود. البته آمارها و تحلیل ها نشان می دهد که مشارکت چشمگیر جوانان در انتخابات 2004-2008 یک استثنا در تاریخ انتخابات ایالات متحده بوده است. شاهد این امر ایالت کارولینای شمالی است. باراک اوباما در سال 2008 موفق به کسب 360000 رای از افراد بین 18-29 ساله شد که این رقم در سال 2012 به 120000 رای کاهش پیدا کرد.

3 )پیام انتخاباتی روشن

کمپین هیلاری کلینتون هنوز نتوانسته است پیام انتخاباتی ویژه و جذاب داشته باشد. این ایراد کمپین در سال 2008 هم بود که در مقابل پیام «تغییر» توسط اوباما قافیه را باخت. او می گوید که دغدغه مسائل زنان را دارد و برای حمایت از طبقه متوسط آمریکایی به جنگ جمهوری خواهان می رود. مسائل زنان اگرچه مهم است و زنان هم او را بر رقبای خود ترجیح می دهند، اما جمهوری خواهان خانم کلینتون را به چالش گرفته اند که چرا بنیاد کلینتون کمک های مالی کشورهایی مانند عربستان را قبول می کند، درحالی که این کشورها از جمله ناقضان حقوق زنان هستند. همینطور کلینتون چطور می تواند نماینده طبقه متوسط آمریکایی باشد در حالی که خانه اش در نیویورک میلیون ها دلار می ارزد، با جت خصوصی مسافرت می کند و برای هر سخنرانی حداقل 200 هزار دلار دستمزد می گیرد.

4 )اشتباه در تجارت آزاد

پس از شمارش رأی‌ها در سال 2012، بلافاصله ادعا شد اتحادیه‌های کارگری این پیروزی را برای اوباما رقم زدند. آن‌ها با استدلال گفتند که ایالات اوهایو، ویسکانسین و نوادا به دلیل تبلیغات گسترده درزمینهٔ کار به دموکرات‌ها رأی داند. اما در اوایل امسال نگرانی‌هایی بروز کرد که ترامپ از همین روش برای جذب رأی استفاده کند.

این کارگران تنها به سخنان ترامپ دل نبسته‌اند. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اکثر اتحادیه‌ها با تجارت آزاد مخالف‌اند. سندرز تجارت آزاد را مرکز حمله به کلینتون در انتخابات مقدماتی قرار داده است. ترامپ نیز که سعی دارد حامیان سندرز را به خود جذب کند، بارها از موضع سندرز دراین‌باره ستایش کرده است. بسیاری از اتحادیه‌ها معتقدند که مذاکرات تجاری رییس‌جمهورهای دموکرات ازجمله اوباما و بیل کلینتون باعث شده شغل‌هایشان را از دست دهند. کلینتون باید با این حملات مبارزه کند. سابقه او در تجارت محافظه‌کارانه و سیاسی بوده است که سبب شده در برابر حملات سندرز استدلال خوبی نداشته باشد، چه برسد در مقابله با ترامپ.

منبع:خبرآنلاین

نظرات
آخرین اخبار