ایران سد کانادا را هم شکست! | فراتاب
کد خبر: 2129
تاریخ انتشار: 9 خرداد 1395 - 08:43
عبور موفقیت آمیز والیبال ایران از خان دوم راهیابی به المپیک
تیم ملی والیبال ایران در یک بازی پرهیجان در حالیکه دو ست نخست را به تیم قدرتمند کانادا باخته بود، با بازگشتی رویایی موفق شد در سه ست دیگر این تیم را شکست دهد و دومین پیروزی پیاپی را از آن خود کند.

فراتاب - گروه ورزشی: تیم ملی والیبال ایران موفق شد در دومین مسابقه خود در چارچوب مسابقات انتخابی المپیک 2016 با موفقیت از سد تیم قدرتمند کانادا عبور کند. این مهم در حالی به وقوع پیوست که کانادایی ها در یک بازی روان، کم نقص و قدرتی موفق شده بودند ست های اول و دوم را با نتایج 29 بر 27 و 25 بر 19 از آن خود کند.

اما از ابتدای ست سوم تیم ایران با تغییر در رویه خود موفق شد پس از دو دفاع دقیق که توسط موسوی اتفاق افتاد یک فاصله امتیازی 2 امتیازی به دست آورد و به مرور این فاصله را بیشتر و بیشتر کند و در نهایت ست سوم را با حساب 25 بر 20 از آن خود کند. این روند در ست چهارم نیز ادامه پیدا کرد و ایران 25 بر 21 حریف را با شکست مواجه کرد تا همه چیز به ست پنجم و نهایی کشیده شود.

اما ست پنجم دو تیم رقابت نفسگیری را دنبال کردند و در حالیکه در برخی لحظات کانادا موفق شد اختلاف سه امتیازی اش را نه تنها جبران کند بلکه با حساب 9 بر 8 جلو بیافتد اما نهایتاً تعویض های کارساز لوزانو باعث شد تا ایران با حساب 16 بر 14 پیروز ست و بازی شود. تا ایران دومین پیروزی پیاپی اش را کسب کند و با کسب 5 امتیاز فعلا در صدر جدول 8 تیمی قرار گیرد.

لازم به ذکر است سه تیم نخست این رقابت ها به همراه تیم اول آسیا بطور مستقیم راهی المپیک خواهند شد. با توجه به نمایش قابل تحسین ایران در دو بازی سخت نخست، پیش بینی می شود ایران بر روی سکو رفته و تیمی دیگر از آسیا هم چنانچه بتواند در بین 4 تیم نخست قرار گیرد بتواند راهی المپیک شود.

ست 1: کانادا 29  ایران 27

ست 2: کانادا 25 ایران 19

ست 3: کانادا 20 ایران 25

ست 4: کانادا 21 ایران 25

ست 5: کانادا 14 ایران 16

نظرات
آخرین اخبار