حضور سربازان آمریکایی در کنار کُردها و اعراب در جنگ رقه | فراتاب
کد خبر: 2099
تاریخ انتشار: 7 خرداد 1395 - 02:40
گزارش تصویری و خبری فراتاب از عملیات آزادسازی رقه:
به گفته فرماندهان نیروهای دمکراتیک سوریه، متشکل از همپیمانان کرد وعرب ، سربازان امریکایی به پشتیبانی هوایی و زمینی از این نیروها می پردازند و آن ها هم اکنون در جبهه های مقدم نبرد با داعش در شمال رقه حضور دارند.

فراتاب سرویس بین الملل،در روستای الفاطسه در شمال رقه بنا به گفته فرماندهان نظامی سربازان امریکایی در ماشین های جنگی با هدف حمایت زمینی در نبرد علیه داعش در کنارنیروهای دموکراتیک سوریه حضور دارند.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه نظامیانی را دیده که بر لباس آن ها پرچم امریکا بروی ساختمانی در یکی از روستاهای استان رقه، پایگاه داعش در سوریه همراه با نیروهای دمکراتیک سوریه حضور داشتند

موشک های ضد تانک تاو

یکی از فرماندهان میدانی در نیروهای دمکرتیک سوریه، "هوگر کوبانی" ساعاتی پس از آزادسازی روستای الفاطسه به خیرگزاری فرانسه گفت که نیروهای امریکایی به شکل فعال در کنار نیروهای دمکراتیک سوریه در این نبرد حضور داشته اند.

کوبانی با اشاره به نیروهای مستقر برروی یکی از ساختمان ها گفت که نیروهای امریکایی موشک های تاو را برای هدف قرار دان ماشین های که توسط داعش بمبگذاری شده اند بکار می گیرند.

نیروهای سوریه دمکراتیک شامل نیروهای همپیمان کرد و عرب سه شنیه عملیاتی را با حمایت ائتلاف بین المللی به رهبری امریکایی ها با هدف طرد داعش از شمال رقه آغاز کرده اند.

نیروهای دمکراتیک سوریه در پیامی در تویتر به نقل از روژدا فلات فرمانده این عملیات از "شروع عملیات آزادسازی شمال رقه با حضور همه ی گروه های نیروهای دمکراتیک سوریه" با حمایت انتلاف به رهبری امریکا خبر داد.

استیو وارن سخنگوی ارتش آمریکا روز سه شنبه در بغداد گفت: که "نیروهای دمکراتیک سوریه عملیاتی را برای پاکسازی مناطق شمالی (در استان رقه) آغاز کرده اند که این عملیات فشار زیادی را بر رقه وارد خواهد کرد" وی هم چنین امروز بر آن چه که قبلا مقامات امریکایی و کردی از حضور مشاوران نظامی امریکای در شمال سوریه جهت مشاوره و کمک به نیروهای دمکراتیک سوریه تاکید کرد. دولت امریکا گفته بود که ماموریت این نیروها جنگیدن در خط مقدم جنگ نیست که تعداد این نیروها 250 نفر و ده ها مشاوران نظامی نیز در کنار آن ها حضور دارند.

حضور فرمانده نیروهای امریکایی در خاورمیانه قبل از آغاز نبرد رقه

یکی از نیروهای دمکراتیک سوریه درالفاطسه به خبرنگار فرانسه گفت که این ها نیروهای ویژه امریکایی هستند و بنابراین او نمی تواند همراه آن ها باشد یا از آن ها تصویر برداری کند.

فرمانده نیروهای امریکایی در منطقه خاورمیانه ژنرال جوزف وتل شنبه به سوریه سفر کرد و به بازدید ازمنطقه ای که در آن نیروهای امریکایی در حال آموزش به تعدادی از نیروهای عرب و کرد که برای نبرد رقه آماده می شدند رفت.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه روز چهارشبه در روستای الفاطسه حدود بیست سرباز امریکایی که به زبان انگلیسی صحبت میکردند که خاضر نبودند با خبرنگاران صحبت کنند. آن ها سوار بر پیکاب های نظامی که بروی آن ها اسلحه های و مسلسل های سنگین قرار دارد در زمین های کشاورزی اطراف حضور داشتند.

"کوبانی" اضافه کرد که نیروهای امریکایی که در اینجا خضور دارند خبره هستند و تجربه و تخصص خود را برای مبارزه با تروریسم و کنترل سریع روستا ها د ر کمترین زمان و با حداقل تلفات دارا هستند.

مشارکت نیروهای همپیمان امریکای به صورت زمینی و هوایی

یکی از فرماندهان نیروهای دمکراتیک سوریه "براء غانم" گفت که" نیروهای همپیمان امریکای به صورت زمینی و هوایی در همه جبهه ها حضور دارند" وی افزود: "ما یک اتاق عملیات مشترک با نیروهای ائتلاف ایجاد کرده ایم و انواع سلاح های سبک و سنگین را در اختیار داریم اما مشکل مین ها مواجه هستیم" اشاره به بمب های که داعش از خود برجای گذاشته است.

در داخل ساختمان مدرسه در اطراف روستای الفاطسه مبارزانی که نقاب های بر چهره زده اند که همکارانشان میگویند از" نیروهای ضد ترور" وابسته به نیروهای دموکراتیک سوریه هستند با اسلحه های امریکایی که بوسیله سربازان امریکایی مورد آموزش قرار گرفته اند نیر دیده میشوند.

تعداد مبارزان در نیروهای دموکراتیک سوریه حدود 25 هزار مبارزان کرد و در حدود پنج هزار جنگجوی عرب برآورد می شود.

نظرات
آخرین اخبار