کد خبر: 2093
تاریخ انتشار: 6 خرداد 1395 - 20:43
بررسی مطبوعات بین المللی و انگلیسی زبان در پنجشنبه 26 مه 2016

فراتاب - ارشاد رشیدی رستمی: سخنان اوباما در مورد ترامپ در اجلاسG7  ( گروه 7 کشور صنعتی ) و رسیدن قیمت نفت به 50 دلار  مهمترین سخن امروز مطبوعات جهان بود.

* سی ان ان: «اوباما (در اجلاس جی 7): سخنان ترامپ رهبران جهان را نگران کرد »

* گاردین: «اوباما می گوید ترامپ  رهبران جهان را نگران می کند»

* لس آنجلس تایمز: «سخنان ترامپ دلیل خوبی برای نگرانی رهبران جهان است»

سی ان ان به سخنان رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی اجلاس جی 7 در مورد دونالد ترامپ می پردازد. اوباما با بیان این مطلب که جهان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رصد می کند و در انتظار نتیجه آن است به اظهارات ترامپ طی چند روز اخیر واکنش نشان داد. وی سخنان ترامپ را  بیشتر نمایشی و یا از روی جهل عنوان کرد که به درد توییت و  تیتر اخبار می خورد. در ادامه گزارش، سی ان ان به سفر اوباما به عنوان اولین رئیس جمهور آمریکا به شهر هیروشینا اشاره دارد. گاردین نیز  به نقل از اوباما در مورد نگرانی های بحق رهبران جهان نسبت به چشم اندازی که ترامپ برای ریاست جمهوری آمریکا متصور است می پردازد. لس آنجلس تایمز نیز با اشاره به این جمله اوباما، «سخنان ترامپ دلیل خوبی برای شگفت زده کردن رهبران جهان است» به توضیح و تحلیل این سخنان پرداخت.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای حزب دموکرات و شخص باراک اوباما  نتیجه ای سرنوشت ساز خواهد داشت. حزب دمکرات  که همواره در بدترین حالت یکی از نهادهای قدرت در ایالات متحده آمریکا را در دست داشته است حال با از دست دادن اکثریت در پارلمان و مجلس سنا طی انتخابات اخیر، در صورت از دست دادن ریاست جمهوری تا حد زیادی تضعیف و با بحران روبرو خواهد شد. شخص باراک اوباما نیز که در پایان دوران ریاست جمهوریش قرار دارد در حال دفاع از سیاست های خود می باشد تا میراث دوران ریاست جمهوری اش حفظ شود و بخشی دیگر از کارهای ناتمام دولتش تداوم یافته و به پایان برسد.

* رویترز: «نفت برنت سقف قیمت 50 دلار را شکست، برای اولین بار بعد از هفت ماه »

* راشا تودی: «نفت بعد از 7 ماه قیمت 50 دلار را زد»

* بلومبرگ: «یک داستان و دو مسیر متفاوت: رسیدن قیمت نفت و سنگ آهن به 50 دلار در مسیر بلعکس»

رویترز می گوید: قطع جریان تولید و صادرات  نفت در چند کشور عمده تولید کنند به دلیل حوادث غیرمترقبه و جنگ داخلی باعث افزایش قیمت آن شدن است. بخش عمده ای از عرضه نفت به اندازه 4 میلیون بشکه در روز،  به دلیل آتش سوزی در تاسیسات نفتی کانادا و نیز جنگ و ناآرامی های داخلی نیجریه و لیبی  متوقف شده است. بلومبرگ طی گزارشی به موضوع دو کالای اساسی معدنی نفت و سنگ آهن می پردازد. قیمت جهانی این دو ماده اولیه خام مورد نیاز جهان صنعتی با رسیدن به قیمت 50 دولار دو مسیر متفاوت را طی نمودند. قیمت نفت امروز در بازار لندن در هر بشکه به بیش از 50 دلار رسید در حالی که قیمت هر تن سنگ آهن با افت قیمت به 50 دلار رسید و احتمالا افت بیشتری نیز خواهد داشت. این کالای اساسی هر دو گرفتار مشکل عرضه زیاد هستند اما جالب اینجاست که دو سیر قیمتی متفاوت را طی می کنند. راشا تودی نیز کاهش ارزش دلار، کاهش عرضه نفت و نیز از همه مهمتر کاهش ذخایر نفت آمریکا که بیشتر از حد انتظار بازار بوده را عامل افزایش قیمت به بالای 50 دلار می داند.

 

نظرات
آخرین اخبار