کد خبر: 2021
تاریخ انتشار: 4 خرداد 1395 - 02:37
کاهش قیمت نفت دامن کامندان شرکت ملی نفت ابوظبی را گرفت
یک منبع آگاه در شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) روز یکشنبه از اخراج هزاران تن از کارمندان این شرکت در پی کاهش قیمت جهانی نفت خبر داد.

به گزارش فراتاب و به نقل از خبرگزاری ایرنا  یک منبع آگاه در شرکت ملی نفت ابوظبی به خبرگزاری فرانسه در ابوظبی گفته است که  این شرکت در پی کاهش قیمت نفت و در راستای بازسازی ساختار حوزه نفتی خود هزاران تن از کارمندان خود را اخراج کرده است.شرکت ادنوک از شرکت های وابسته به خود خواسته است که هزینه های های خود را کاهش دهند و با توجه به اینکه بیش از نیمی از هزینه ها مربوط به پرداخت حقوق کارمندان می شوند مسئولان تصمیم گرفتند که کارمندان را اخراج کنند.
این منبع که خواست نامش فاش نشود،‌ به تعداد افراد اخراج شده این شرکت اشاره ای نکرد.
وی افزود: مسئولان شرکت ملی نفت در پیامی به کارمندان بالای 60 سال، اعلام کردند که شغل آنها در این شرکت تا پایان سال جاری حذف شده است.
این در حالی است که‌ یک منبع دیگر که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد که تعداد افراد اخراج شده،‌ به بیش از پنج هزار نفر می رسد.
به گفته این منبع،‌ شرکت ادنوک از شرکت های وابسته به خود خواسته است که هزینه های های خود را کاهش دهند و با توجه به اینکه بیش از نیمی از هزینه ها مربوط به پرداخت حقوق کارمندان می شوند مسئولان تصمیم گرفتند که کارمندان را اخراج کنند.
احمد جابر رئیس بخش اجرایی این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد که این اقدام در راستای تقویت موقعیت شرکت ادنوک و توسعه آن برای برخورداری از انعطاف و قدرت بیشتر جهت انطباق با وضعیت کنونی و رقابت با بخش انرژی جهانی صورت می گیرد.
وی افزود: این تلاش ها در تقویت سهم این شرکت به عنوان نهاد اصلی و فعال در تحقق چشم اندازهای آینده در زمینه رشد و نمو اقتصاد امارات نقش اساسی ایفا می کند.
بر اساس این گزارش شرکت ملی نفت امارات (ادنوک) بر تولید روزانه بیش از 3.15 میلیون بشکه نفت نظارت دارد.
شرکت دولتی نفت و گاز امارات که با در اختیار داشتن ۱۳۷ میلیارد بشکه نفت درجا، یکی از بزرگترین شرکت‌های نفتی جهان، از نظر مالکیت ذخایر نفت خام و گاز طبیعی به ‌شمار می‌آید.
ابوظبی ششمین کشور دارنده ذخایر نفتی در میان سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک قرار دارد.
کاهش چشمگیر قیمت جهانی نفت از نیمه سال 2014 میلادی باعث شده است که درآمدهای کشورهای وابسته به نفت از جمله امارات به شدت کاهش پیدا کند.

نظرات
آخرین اخبار