کد خبر: 2017
تاریخ انتشار: 4 خرداد 1395 - 01:05
اصغر فرهادی، نویسنده و کارگردان افتخار آفرین سینما که چندی پیش موفق به دریافت جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شده بود، شب گذشته جایزه بهترین فیلمنامه شصت و نهمین جشنواره کن فرانسه را نیز از آن خود کرد.
به گزارش فراتاب،شصت و نهمین جشنواره فیلم کن فرانسه شب گذشته 2 خرداد برگزیدگان خود را شناخت که در این میان اصغر فرهادی، نویسنده و کارگردان افتخارآفرین سینمای ایران، جایزه بهترین فیلمنامه این جشنواره را برای فیلم «فروشنده» به خود اختصاص داد.

فرهادی که چندی پیش، جایزه سی و سومین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را برای کتاب «هفت فیلم‌نامه از اصغر فرهادی» به خود اختصاص داده بود، این بار نیز برای نوشتن یک فیلمنامه موفق به دریافت این جایزه معتبر بین‌المللی شد.

این کتاب، که دربردارنده هفت فیلمنامه ساخته شده «رقص در غبار»، «شهر زیبا»، «دایره زنگی»، «چهارشنبه سوری»، «درباره الی»، «جدایی نادر از سیمین» و «گذشته» است، در سال 1393 از سوی نشر چشمه متنشر شد و هم‌اکنون به چاپ دوم رسیده است.

این نویسنده و کارگردان شب گذشته در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کن، پس از اعلام نامش به عنوان برنده این جایزه گفت: روزی به همراه فیلمبردارم برای تماشای نسخه نهایی فروشنده به سینمایی رفتیم. مسئول سالن گفت بیست دقیقه برای آماده شدن فیلم لازم است و در این فاصله فیلم جورج میلر یعنی مد مکس را برایم گذاشت و احساس کردم این یک نشانه خوب است.

وی در ادامه گفت: فیلم‌های من شاد نیستند اما امیدوارم با کسب این جایزه مردم ایران یا حداقل بخشی از آنان را شاد کنم.

 نشان نخل بهترین بازیگری مرد این جشنواره نیز به سیدشهاب حسینی برای بازی در فیلم «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی رسید.
 
منبع: خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)
 
نظرات
آخرین اخبار