همکاری های دارویی ایران و جمهوری آذربایجان | فراتاب
کد خبر: 198
تاریخ انتشار: 25 بهمن 1394 - 11:04
قائم مقام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خبر داد:

فراتاب: دکتر رضا راعی قائم مقام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی که در راس یک هیات اقتصادی به جمهوری آذربایجان سفر کرده است، در دیدار با شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد این کشور آمادگی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی را برای صادرات و تولید دارو در جمهوری آذربایجان اعلام کرد. در این دیدارکه کامبیز امجدی مدیر عامل شرکت داروپخش از بخش خصوصی صنایع دارویی ایران نیز حضور داشت، بازاریابی و صادرات محصولات دارویی ایران به جمهوری آذربایجان و تامین داروهای مورد نیاز این کشور، تبادل اطلاعات و انتقال دانش فنی تولید دارو و مواد موثر دارویی و همچنین انجام پروژه های مشترک سرمایه گذاری برای تولید دارو مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دکتر راعی در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از معدود کشورهای پیشرو در زمینه تولید دارو می باشد که حدود 95 درصد نیازهای دارویی کشورش را برآورده می کند و با توجه به سیاست دولت آذربایجان در تامین دارو و بومی سازی تولید این محصول، همکاری بین شرکت های دارویی دو کشور می تواند موجب تقویت روابط در این زمینه گردد. وی در این دیدار به معرفی سازمان تامین اجتماعی پرداخت و اظهار داشت: تامین اجتماعی بیش از 40 میلیون از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد و سیستم بیمه ای آن بر اساس مزایای تعریف شده ( DB ) است. وی به مقوله سرمایه گذاری در سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی دارای 9 شرکت هلدینگ در زمینه های مختلف از جمله گاز، پتروشیمی، سیمان و دارو است. دکتر راعی افزود: 40 درصد از نیاز دارویی کشور توسط سازمان تامین اجتماعی تولید می شود و این سازمان با بیش از 40 هزار مرکز درمانی خصوصی، دانشگاهی و دولتی در کشور طرف قرار داد است.وزیر اقتصاد آذربایجان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از توسعه مناسبات دوجانبه،موفقیت ایران در مذاکره با قدرت های جهانی و به نتیجه رسیدن برجام را گامی بزرگ در جهان توسعه ایران دانست. وی آمادگی کامل در زمینه سرمایه گذاری مشترک در زمینه های داروئی را اعلام و افزود: به دور از هر گونه اغراق و بزرگنمایی باید اذعان کنم که هم اکنون کشور ایران یک شریک اقتصادی مورد اعتماد برای همسایگان می باشد. مصطفی اف گفت:امیدوارم مذاکرات کارشناسانه دو کشور هر چه زودتر به انعقاد قرار و آغاز همکاری کلان اقتصادی منجر گردد. 

 

«رضا راعی» همچنین در دیدار با نیازی نوروز اف وزیر بهداشت جمهوری آذربایجان پیرامون چگونگی سرمایه گذاری در حوزه های مختلف از جمله گردشگری سلامت، ساخت بیمارستان و شرکت های داروئی تبادل نظر کرد. وزیر بهداشت آذربایجان نیز با اشاره به اهمیت الگو برداری از تجربیات ایران، از پیشنهاد های مطرح شده استقبال کرد.

نظرات
آخرین اخبار