ویرایش دهم کتاب پرطرفدار «نجات آزادی» نوشته سناتور «جیم دمینت» | فراتاب
کد خبر: 1976
تاریخ انتشار: 1 خرداد 1395 - 17:45
توسط انتشارات «بی اند اچ» منتشر شد:
ویرایش دهم کتاب پرطرفدار «نجات آزادی» نوشته سناتور «جیم دمینت» به بازار آمد.

به گزارش فراتاب،اقتصاد آمریکا مبتنی بر اقتصاد لیبرال با آموزه هایی چون مالکیت خصوصی، سرمایه داری و توسعه فرد محور بنا شده است.

بسیاری از سیستم های رفاه اجتماعی (Social Welfare) مانند آموزش، بیمه و درمان و سلامت در آمریکا نیز بر همین اساس مستلزم دخالت کمتر دولت و سپردن اموری از این قبیل به دست بخش خصوصی است.

اما طی حدود هشت سال ریاست جمهوری «باراک اوباما»، دولت به دلیل افول اقتصاد این کشور و رشد بیکاری و همچنین هزینه های روزافزون درمان در آمریکا، مجبور به دخالت در بسیاری از این امور شد. همین نکته باعث برانگیخته شدن اعتراض بسیاری از سیاسیون آمریکا در کنگره و سنا شد.

سناتور «جیم دمینت» یکی از سناتورهای جمهوریخواه سابق این کشور کتاب خود با نام «نجات آزادی» را در همین راستا نوشته است. وی معتقد است دخالت های دولت آمریکا در اموری همچون سلامت، بیمه، آموزش، املاک و حتی مذهب و... را ناقض اصول لیبرالیستی در آمریکا دانسته و معتقد است این اقدامات دولت، جامعه را به سمت سوسیالیستی شدن برده و بخش خصوصی را هر روز ضعیف تر می کند.

کتاب «نجات آزدی» که توسط انتشارات «بی اند اچ» منتشر شده، نخستین بار در سال ۲۰۰۹ به چاپ رسید، به دلیل استقبال فراوان مخاطبین از آن تاکنون ۱۰ نوبت ویرایش چاپ رسیده است.

نویسنده این کتاب معتقد است ماهیت قانون اساسی و ارزش های آمریکایی در حال عوض شدن و سیر به سمت جامعه سوسیالیستی است. به گفته وی، این تغییر حتی در بدنه کنگره هم قابل مشاهده است. وی با نام بردن و بحث در مورد اصول و ارزش های لیبرالیستی، چگونگی از بین رفتن این ارزش ها توسط دولت آمریکا را به تصویر می کشد.

اما «دمینت» در بخش دیگری از کتاب خود راهکارهایی را نیز برای آنچه او نجات آمریکا از دامان سوسیالیسم می خواند، ارائه می دهد که از آن جمله می توان به ارائه طرح هایی در زمینه های ذکر شده اشاره کرد. به عنوان مثال وی معتقد است هزینه بیمه باید از طریق اخذ مالیات بیشتر از مردم و تخصیص این هزینه ها به بیمه خانوار تامین شود.

وی معتقد است نجات آزادی، آنقدر مهم است که می تواند به منزله بیانیه جدید استقلال آمریکا به حساب آید.

منبع :خبرگزاري مهر

نظرات
آخرین اخبار