کد خبر: 1975
تاریخ انتشار: 1 خرداد 1395 - 17:12
پس از تحمل یک سال و نیم بیماری ;
پرویز کلانتری، نقاش پر آوازه ایرانی پس از تحمل یک دوره بیماری درگذشت.

به گزارش فراتاب،پرویز کلانتری که به نقاش کویر شهره بود پس از تحمل یک سال و نیم بیماری بعد از سکته مغزی، شامگاه جمعه ۳۱ اردیبهشت ماه دار فانی را وداع گفت.

فرح یوسفی همسر استاد کلانتریضمن تایید این خبر گفت: دیشب ساعت ۱۱ همسرم مانند فرشته ها پرواز کرد. وی در یک سال اخیر سختی های زیادی کشیده بود ولی ۲ ماه اخیر برای وی سخت تر بود.

وی افزود: این اواخر ایشان نمی توانست از دهان غذا بخورد و ما با قطره چکان به او غذا می دادیم و حتی این هم برایش دشوار بود.

طبق برنامه ریزی انجام شده مراسم تشییع پیکر این استاد دوشنبه برگزار می شود ولی این تاریخ هنوز قطعی نشده است.

 پرویز کلانتری متولد ۱۳۱۰، نقاش، طراح، نویسنده ای بود که در مراکز هنری داخل و خارج از کشور به تدریس پرداخته و تاکنون نمایشگاه های انفرادی و گروهی مختلفی را برگزار کرده است. یکی از آثار کلانتری در فهرست تمبرهای سازمان ملل به چاپ رسیده و تابلوی «شهر ایرانی از نگاه نقاش ایرانی» او نیز در مقر سازمان ملل قرار گرفته است.

پرویز کلانتری در آغازین روزهای فعالیت هنری خود به تصویرگری روی آورد و با تصویرگری کتاب‌های درسی که برای بسیاری از ما آشناست کارش را آغاز کرد اما از سال ۱۳۵۳ با شروع نقاشی‌های کاهگلی، دورهٔ تازه‌ای را در زندگی هنری خود آغاز کرد که تا آخرین آثارش رد پای آن را می شد دید. تابلوهای او جلوه‌ای ملموس از زندگی مردمان کویر را در خود دارد. او بیشتر از هر چیز با تابلوهای کاهگلی‌اش شناخته می‌شود. 

این هنرمند پیشکسوت ۱۸ آذر ۹۳ پس از بازدید از نمایشگاه نقاشى در فرهنگسراى ارسباران دچار سکته مغزی شد و در این مدت به مرور حالش رو به وخامت گذاشت تا اینکه در آخرین ساعات روز ۳۱ اردیبهشت ۹۵ درگذشت.

منبع:خبرگزاري مهر

مطالب مرتبط
نظرات
آخرین اخبار