روسیه و ناتو در مسیر احترام | فراتاب
کد خبر: 1970
تاریخ انتشار: 1 خرداد 1395 - 16:12
روسیه: از مذاکره بر اساس احترام متقابل با ناتو استقبال می‌کنیم
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد که روسیه هرگز از مسیر مذاکره با ناتو منحرف نشده است، اما در عین حال گفت که مذاکرات باید براساس احترام متقابل و سازنده باشد.

 

فراتاب- سرویس بین الملل -به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، پسکوف در نشستی با روزنامه‌نگاران در خصوص ابتکار سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای برگزاری نشستی با روسیه پیش از نشست این ائتلاف در ماه ژوئیه گفت: طرف روسی هرگز از محور مذاکرات منحرف نشده است. واضح است که ما همواره حامی مذاکره بوده‌ایم. ما بر این باوریم که این تنها روش حقیقی برای حل مشکلات و مسایل پیش روی ماست. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی گفت که پیوستن مونته نگرو به ناتو که در واقع گسترش این ائتلاف به سمت شرق است، موجب افزایش تنش‌ها در خصوص قاره اروپا می‌شود.
پسکوف افزود: به طور کلی، به نظر ما گسترش بیشتر ناتو پروسه‌ای است که ابعاد منفی بیشتری خواهد داشت. این پروسه موجب تقویت امنیت اروپا نخواهد شد و برعکس بی نهایت به تنش‌ها در این قاره دامن می‌زند.

این موضع گیری در ادامه انتقادات کرمیلن از ناتو در خصوص مانو مشترک با گرجستان نیز بوده است. روسیه همواره نگرش منفی نسبت به گسترش غرب در شمایل اتحائیه اروپا و ناتو بسوی شرق داشته است که در مناقشات منطقه ایی این کشور یعنی روسیه در اکراین و گرجستان نیز نمایان شده است.

نظرات
آخرین اخبار