کد خبر: 1955
تاریخ انتشار: 31 اردیبهشت 1395 - 11:07
گزارش تصويري و خبري;
روز چهارشنبه 29 ارديبهشت سمینار تخصصی بررسی "نسل چهارم " شعر نو کردی با حضور رضا علی پور از پیشگامان این جریان ادبی، در شهر سقز برگزار شد.

فراتاب _ سرویس فرهنگی: روز چهارشنبه 29 ارديبهشت سمینار تخصصی بررسی "نسل چهارم " شعر نو کردی با حضور رضا علی پور از پیشگامان این جریان ادبی، در شهر سقز برگزار شد.
این مراسم، که از طرف انجمن په‌يڤ (سخن)،انجمن جامعه شناسي كردستان و موسسه فرهنگي گوتار، براي شاعر و نويسنده كرد رضا عليپور تدارک دیده شده بود، بيش از 2 ساعت به طول انجاميد.
در ابتداي مراسم رضا عليپور از منظری تئوریک، به بحث در مورد نوگرایی، روش های متفاوت دسته بندی و نقاط تحول و دوره بندی شعر کردی در كردستان ایران پراخت. سپس با نگاهي انتقادي مباحثی را در مورد ویژگی ها و مشخصات چهار نسل متفاوت شعر نو کردی مطرح کرد و در ادامه به طور مفصل تري به جريان شعري نسل چهارم پرداخت. این شاعر آوانگارد پس از اشاره به گفتمان و خاستگاه معرفتی و ادبی این سبک و جریان شعری، مجموعه ای از مشخصات متن شعری نسل چهارم را برشمرد و از تحولی پارادایمیک سخن به میان آورد که این جریان شعری آن را برجسته کرده است.
در ادامه سمینار وی بخشی از کتاب کراکه (........) آخرین اثر شعری خود را برای حاضرین خواند و مورد استقبال و تشویق قرار گرفت.
در بخش پایانی برنامه که به پرسش و پاسخ اختصاص داشت، سئوالاتی از طرف حضار، که اغلب شاعران و نویسندگانی از شهرهای سقز، بانه، بوکان و سنندج بودند، خطاب به این شاعر ارائه شد که به گفتگوی گرم و قابل توجهی منجر شد.
در پایان نیز از طرف برگزارکنندکان جوایزی به رسم یادبود و به پاس تقدیر از جایگاه و فعالیت های این شاعر نوپرداز، به وی اهدا شد.

نظرات
آخرین اخبار