روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات، روز جهانی موزه | فراتاب
کد خبر: 1931
تاریخ انتشار: 30 اردیبهشت 1395 - 15:07
یک روز با ارامنه
باشگاه فرهنگی ـ ورزشی آرارات؛ وابسته به ارامنه‌ی ایران، به مناسبت روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات، روز جهانی موزه و همچنین به منظور تعامل بیشتر با اصحاب رسانه مراسمی را برگزار کرد.

فراتاب ـ یک روز با ارامنه‌‌ی تهران ـ یحیی زرین‌نرگس، آرمان سلیمی

گزارش روزجهانی موزه و روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات به میزبانی جامعه ارمنه تهران

باشگاه فرهنگی ـ ورزشی آرارات؛ وابسته به ارامنه‌ی ایران، به مناسبت روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات، روز جهانی موزه و همچنین  به منظور تعامل بیشتر با اصحاب رسانه و آشنایی بیشتر با فعالیتهای شورای خلیفه‌گری ارامنه تهران و مؤسسه ترجمه و تحقیق هور، روز سه‌شنبه 28 اردیبهشت ماه، در کلیسای مریم مقدس واقع درخیابان میرزاکوچک خان، بالاتر از جمهوری، میزبان اصحاب رسانه و پژوهشگران بود.

در این مراسم، که به شکلی صمیمی به انجام رسید، مسئولین و مدیران باشگاه ارارات و نمایندگان جامعه ارامنه، در قالب برنامه‌های متنوع به معرفی فعالیت‌های باشگاه ارارات و نیز دعوت به بازدید از کلیسای مریم مقدس و موزه این کلیسا پرداختند. در این مراسم، ابتدائاً، بازدید از کلیسای مریم مقدس و موزه آرداک مانوکیان به انجام رسید و پس از آن، کلیسای مریم مقدس برای لحظاتی، مهمانان را به خلوت و آرامش معنوی خود پذیرا شد. برنامه‌ی بعدی این روز، بازدید از ورزشگاه آرارات بود، که هم به معرفی تاریخچه و فعالیت‌های آن پرداخته شد، و هم برنامه‌ی آشنایی با فعالیت‌های شورای خلیفه‌گری ارامنه، مؤسسه ترجمه و تحقیق هور و برخی از نهادها و انجمنهای ارامنه تهران معرفی گردید. بخش صمیمانه‌ی دیگر در این مراسم پذیرایی نهار در باشگاه ارارت از سوی ارامنه بود. در نهایت به رسم یادگاری، چند جلد از فصل‌نامه‌ی پیمان به مهمانان تقدیم شد.

 

مختصری درباره‌ی باشگاه آرارات:

باشگاه فرهنگی ـ ورزشی آرارات در سال 1323 در تهران با همت 122 نفر از اعضای موسس (جوانان ارامنه)، تاسیس گردید. این باشگاه از بدو تاسیس در زمینه‌های گوناگون فرهنگی، ورزشی و هنری فعالیت بی‌وقفه و گسترده‌ای داشته است. ورزش رکن ثابت فعالیت باشگاه را تشکیل می‌دهد. باشگاه آرارات را می‌توان از قدیمی‌ترین و پرسابقه‌ترین باشگاه‌های ایران برشمرد که قریب 70 سال است که در رشته‌های مختلف ورزشی در دو بخش آقایان و بانوان فعالیت می‌کند. این باشگاه در طی فعالیت‌های تاریخی خود، افرادی مستعد را به جامعه‌ی ورزش کشور از رشته‌های مختلف معرفی نموده است که برخی از آنان، دارای مقام‌های کشوری و بین‌المللی هستند.

اعضای باشگاه قریب به 2000 هزار نفر هستند و این اعضا در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری و تربیتی و ورزشی مورد آموزش قرار گرفته و نیز در درون جامعه‌ی ارامنه در سطح ملی و بین‌المللی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. هدف اصلی این باشگاه، بسترسازی برای آموزش جوانان ارمنی در بخش‌های مختلف در جهت ایجاد پیوندهای مشترک و آموزش اداب و رسوم ویژه‌ی خود و نیز فعالیت‌های ورزشی و هنری است تا بتواند جامعه‌ی سالم با رفتارهای انسانی و زندگی سالم و شاد را به‌بار نشاند.

علاوه بر بخش مرکزی باشگاه که در تهران قرار دارد، در 4 شعبه‌ی دیگر؛ یعنی تبریز (1333)، ارومیه (1334)، شیراز (1366) و روستای گردآباد (1366)، نیز باشگاه فعال بوده و برای همبستگی بیشتر میان جامعه‌ی ارامنه ایران تلاش می‌کند.

 

زمینه‌های فعالیت باشگاه آرارات:

 در بخش هنری این باشگاه یک آمفی تئاتر دارد که به نام کومیتاس مشغول فعالیت است و سالن همایش هاکوپ کاراپنس نیز محل برگزاری برنامه‌های فرهنگی ـ هنری از جمله تئاتر، سرود، اجرای کنسرت و ... است. در این بخش همزمان گروه‌های کُر، تئاتر، حرکات موزون، سینما و ادبیات نیز فعال هستند.

در بخش ورزشی، تیم‌های فوتبال در رده‌های سنی مختلف مورد آموزش قرار می‌گیرند و زمین چمن مجموعه، یکی از زمین‌های با کیفت تهران با چمن طبیعی است.

 

فصل‌نامه‌ی پیمان:

فصلنامه فرهنگی پیمان زیر نظر مؤسسه ترجمه و تحقیق هور و به کوشش و همت جمعی از پژوهشگران و فرهنگ دوستان ارمنی و همکاری بی‌دریغ محققان و نویسندگان فارسی زبان در مؤسسه‌ی هور منتشر می‌شود. صاحب امتیاز و مدیر مسئول این نشریه آرمینه آراکلیان می‌باشد. هدف از انتشار فصلنامه، معرفی مشترکات فرهنگی ایرانیان ارمنی و سایر ایرانیان به طور عام و شناساندن بزرگان دانش و فرهنگ و آثار آنان به ویژه در ارتباط با فرهنگ ایران زمین بطور اخص، ارائه جلوه‌هایی از فرهنگ و عدالت‌خواهی تاریخی ارمنیان به پژوهشگران و خوانندگان خود بوده است. فصلنامه‌ی پیمان از بهار سال ۱۳۷۵ به خانواده نشریات ایرانی پیوسته و با گسترش مستمر دایره‌ی همراهان و بسط گستره‌ی تحقیقات فرهنگی خود، هم اینک در قالب مرجعی پربار در دسترس دانش پژوهان و محققان فرهیخته قرارگرفته است. فصلنامه‌ی پیمان طی شمارگان گذشته خود بر آن بوده است که پیام فرهنگ و ادب فارسی را به ادبیات ارمنی و سخن ادب ارمنی را به دریای فرهنگ فارسی زبان راه داده، بتواند قدمی هر چند کوچک در راه دوستی تمدن‌ها بر دارد.

 

نظرات
آخرین اخبار