راه حل نظامی در سوریه وجود ندارد | فراتاب
کد خبر: 1909
تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1395 - 11:01
ظریف در پایان نشست وین:
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: از نظر ما این مهم است که بازیگرانی که در این نشست (وین) حضور داشتند و از تروریست ها حمایت می کنند به این قناعت برسند که راه حل نظامی در سوریه وجود ندارد و حمایت از گروه های تروریستی خطری است که همه را تهدید می کند و بیشتر از ه

فراتاب-سرویس سیاسی: محمد جواد ظریف در پایان نشست امروز (سه شنبه) وین با محوریت سوریه افزود: «گوشه هایی از آنچه که در جلسه گفته شد، در بیانه قبلی نیز آمده بود که تکراری از مواضع قبلی است که طبق آن ضرورت دارد تا ارائه سیاسی لازم برای یافتن راه حل سیاسی، کنار گذاشتن راه حل نظامی و اتمام حمایت از تروریست ها انجام شود.»
وی گفت :« ما مجددا نظر خود را در خصوص پیدا کردن یک راه حل سیاسی بیان کردیم اما بیشتر جلسه شامل ارایه دیدگاه های کلی بود و قرار شد اگر جلسه ای باشد، بیشتر به موضوعات ماهوی بپردازیم و به منظور یافتن پایانی برای وضعیت فعلی، مقداری کمک کنیم. »
به گفته وزیر امور خارجه کشورمان، وضعیت انسانی در مناطق فوا و کفریا در سوریه به صورت جدی مطرح شد و همه توافق کردند که اقدامات لازم را برای کمک رسانی و همینطور جلوگیری از هرگونه تهدید علیه غیر نظامیان انجام دهند. همچنین بحث مربوط به ضرورت حفظ آتش بس و برخی مسایل مربوط به آن مطرح شد.
نشست گروه تماس بین المللی سوریه که با حضور نمایندگان و وزیرانی از حدود 20 کشور عربی، اروپایی و آمریکا از جمله ایران در وین پایتخت اتریش برگزار شد، عصر امروز سه شنبه به کار خود پایان داد.
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، سید عباس عراقچی معاون حقوقی و بین الملل وزیر خارجه و رییس ستاد پیگیری اجرای برجام،حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه و حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت خارجه نیز به نمایندگی از ایران در این نشست حضور داشتند.
نقشه راهی که این گروه برای حل و فصل دیپلماتیک بحران سوریه ارائه کرد ، در 18 دسامبر(27 آذر) به تصویب شورای امنیت سازمان ملل متحد رسید.
ترک مخاصمه، تضمین دسترسی ساکنان سراسر کشور به کمک های انسان دوستانه و تسریع روند انتقال سیاسی در سوریه در حالی به عنوان محورهای اصلی مورد حمایت این گروه عنوان شده است.
ظریف شب گذشته پس از ورود به وین و دیدار با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با جولی بیشاب همتای استرالیایی خود نیز دیدار و گفت و گو کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در حاشیه این نشست با استفان دی میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه و سرگئی لاوروف همتای روس خود نیز رایزنی داشت.

 

منبع:ایرنا

 

نظرات
آخرین اخبار