لزوم یک عزم ملی و همکاری صمیمانه برای حل مشکلات مردم | فراتاب
کد خبر: 1908
تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1395 - 10:31
عارف در نشست حزب اعتدال و توسعه:
منتخب مردم تهران در مجلس دهم با اشاره به مشکلات مردم و راه حل آن گفت: حل این مشکلات به تنهایی از دست مردم برنمی آید و برای این منظور یک عزم و همکاری ملی میان دولت و مجلس لازم است.

فراتاب-سرویس سیاسی:محمدرضا عارف سه شنبه شب در نشست حزب اعتدال و توسعه و نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت با حماسه ماندگار خرداد 92 در راستای اخلاق و تدبیر روی کار آمد و علی رغم مشکلات و مسائلی که وارث آنها شد در مسیر ارزشمندی حرکت کرد و دستاوردهایی همچون مهار تورم، برجام و توجه به مشکلات معیشتی مردم را در پیس گرفت.
وی ادامه داد: برخی مشکلات اقتصادی و معیشتی و رونق اقتصادی وجود دارد که به دنبال آن هستیم تا هرچه سریعتر آن ها را حل کنیم.
عارف به تعامل سازنده با دنیا اشاره کرد و افزود: تعامل سازنده با دنیا و به ویژه با کشورهای منطقه و اسلامی که حاضرند در تعامل دو سویه کار کنند در دستور کار خواهد بود.
وی افزود: مجلس دهم در شرایطی روی کار آمده که دولت به تنهایی نمی تواند از حل مشکلات برآید و نیازمند یک عزم ملی وهمکاری صمیمانه هستیم، مجلس باید خود را مسوول و شریک دولت بداند و همراهی را انجام دهد و دولت نیز باید مجلس را یاور خود بداند.
وی ادامه داد: مجلس باید ریل گذاری برای حرکت دولت را انجام دهد.
و برای اینکه مجلس بتواند در جایگاه راس امور قرار بگیرد نیاز به یک همستگی داخلی در مجلس وجود دارد و باید یک تفاهم جدی در داخل مجلس انجام پذیرد.
وی افزود: فراکسیون های مختلف دو جریان اصلی را داریم و باید رقابت سالم که نتیجه آن رفاقت است مورد اصالت قرار بگیرد و به آن اصالت دهیم.
عارف افزود: رقابت انتخاباتی نتیجه خوبی داشته و مشروعیت ما را بالا برده چراکه غرب بعد از هر انتخابات به ظرفیت نظام و پشتیبانی آن اذعان می کند.
وی افزود: رقابت را برای تلاش می پذیریم ، اما فردای رقابت باید برادری حاکم شود ، این درسی است که از دو انتخابات قبل گرفتیم. ؛ در سال 92 با رویکرد تغییر ائتلاف ارزشمندی شکل گرفت و مردم پیروز شدند و تغییراتی در قوه مجریه صورت گرفت و به طور طبیعی ادامه این مسیر جزء مطالبات مردم بود و استمرار تدبیر، امید، عقلانیت و بازی برد برد نیز خواسته مردم محسوب می شد و در دو انتخابات اخیر بازی برد برد را داشتیم و یک فضای رقابتی وجود داشت.
عارف یادآور شد: نه انتخابات 92 سلامتش زیر سووال رفت و نه انتخابات 94 که این سرمایه ارزشمند است و باید حفظ شود.
منتخب مردم تهران در مجلس دهم شورای اسلامی افزود: در انتخابات 94 اصلاح طلبان درسی از انتخابات سال 92 گرفتند که راهبرد اولویت منافع ملی و توجه به خواسته های مردم را دنبال کردند و به نتیجه انجامید.
وی اظهارداشت: مردم به گفتمان و برنامه در سال 94 رای دادند و روی کرد نیمه حزبی خود را نشان دادند و سرمایه ای ارزشمند برای ما محسوب می شود که باید تلاش کنیم این مسیر پاسخگویی به مطالبات مردم دنبال شود.
عارف با بیان اینکه اصلاح ساختاری در اقتصاد را دنبال می کنیم گفت: یکی از مهم ترین برنامه های ما توجه به اقتصاد مقاومتی و اجرای آن بوده که این مهم را مد نظر قرار می دهیم، البته همکاری و تعامل مجلس در اولین گام تدوین و نهایی کردن قانون برنامه ششم است.
وی اظهار داشت: می توانیم در مسیر عقلانیت و اعتدال گام های خوبی را برداریم و انتخابات 94 گام دوم محسوب می شود که گام های سوم ، چهارم و پنجم نیز باید وجود داشته باشد.
عارف از تشکیل هیات رئیسه موقت فراکسیون امید خبر داد و افزود: به دولت قول می دهیم از ظرفیت و پتانسیل خویش در جهت اجرایی شدن برنامه دولت و پاسخ به مطالبات مردم دفاع کنیم و از حق نظارت مجلس هم در جهت پیشبرد اهداف استفاده کنیم.

منبع:ایرنا

مطالب مرتبط
نظرات
آخرین اخبار