خستین جایزه «فستیوال کن» به «آیدا پناهنده» رسید! | فراتاب
کد خبر: 1868
تاریخ انتشار: 28 اردیبهشت 1395 - 01:26
جایزه استعداد جوان Women in Motion برای فیلمساز ایرانی
همزمان با برگزاری شصت و نهمین دوره فستیوال فیلم کن، جایزه استعداد جوان Women in Motion به آیدا پناهنده فیلمساز ایرانی داده شد.

به گزارش فراتاب، پناهنده که سال گذشته با فیلم سینمایی «ناهید» در بخش نوعی نگاه فستیوال فیلم کن حضور داشت و موفق به دریافت جایزه «آینده نویدبخش» این بخش شد، روز گذشته با حضور در مراسم رسمی ای که با حضور چهره های بین المللی در فستیوال فیلم کن برگزار شد، جایزه استعداد جوان Women in Motion را از بازیگران فیلم به یادماندنی «تلما و لوییز» (ریدلی اسکات، ۱۹۹۱) «جینا دیویس» و «سوزان ساراندن» دریافت کرد. این دو ستاره سینما و برنده جایزه اسکار، جایزه‌ «Women in Motion» را در همین مراسم، به دلیل سال ها فعالیت  در صنعت سینما، دریافت کردند.
برنامه و نشست های رسمی Women in Motion که هدف آن مطرح کردن نقش و حضور زنان در دنیای سینماست، از سال گذشته همزمان با فستیوال فیلم کن برگزار می شود و چهره های معتبر بین المللی با حضور خود در این برنامه به بحث و تبادل نظر درباره اهمیت جایگاه زنان در سینمای حرفه ای جهان و ویژگی ها روایت های زنانه در سینما می پردازند.
همچنین بنا به رسم سال گذشته، طی مراسمی رسمی، دو جایزه Women in Motion به برندگان اهدا شد؛ جایزه ای برای یک عمر فعالیت سینمایی به زن یا زنانی که در یکی از شاخه های هنر سینما فعالیت مستمر داشته اند و جایزه دیگری به یک فیلمساز زن جوان مستعد؛ این جایزه به منظور تشویق و مطرح کردن زنان فیلمساز جوان به آنها اهدا می شود و فستیوال فیلم کن از یکی از پروژه های آینده برندگان این جایزه، حمایت خواهد کرد.
مراسم اهدای این جوایز روز یکشنبه ۱۵ ماه مه، طی ضیافت شام «Presidential Dinner» با حضور «پی یر لسکور» مدیر فستیوال فیلم کن و «تی یری فرمو» مدیر هنری فستیوال برگزار شد. سال گذشته «جین فوندا» بازیگر و «مگان الیسون» تهیه کننده مستقل این جوایز را دریافت کردند. امسال، علاوه بر پناهنده، «لیلا بوزید» فیلمساز تونسی و «گایا جیجی» فیلمساز سوری ساکن فرانسه هم، جایزه استعداد جوان را دریافت کردند.
«ناهید» اولین فیلم سینمایی آیدا پناهنده، سال گذشته موفق به دریافت جایزه نوعی نگاه فستیوال فیلم کن شد.اکران و فروش خارجی فیلم به بیش از بیست کشور جهان به ویژه اکران سراسری موفق فرانسه در بیش از یکصد و پنج سالن برای فیلم اول یک فیلمساز خارجی نوعی رکورد محسوب می شود.

منبع: بانی فیلم

نظرات
آخرین اخبار