اهداف اتحادیه اروپا شبیه اهداف هیتلر است | فراتاب
کد خبر: 1856
تاریخ انتشار: 27 اردیبهشت 1395 - 16:15
نماینده پارلمان بریتانیا:
بوریس جانسون، نماینده پارلمان بریتانیا و شهردار سابق لندن، اهداف اتحادیه اروپا را مشابه اهداف آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی دانست.

فراتاب-سرویس بین الملل:بوریس جانسون، نماینده پارلمان بریتانیا و شهردار سابق لندن، اهداف اتحادیه اروپا را مشابه اهداف آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی دانست.

جانسون تاکید کرد اتحادیه اروپا و هیتلر قصد متحد کردن اروپا تحت یک «قدرت» را داشتند اما موفق نشدند.

این نماینده حزب محافظه کار افزود رهبر نازی‌ها و ناپلئون در ایجاد این اتحاد شکست خوردند اما اتحادیه اروپا «تلاش می کند این کار را با روش های مختلف» انجام دهد.

جانسون در گفتگو با ساندی تلگراف گفت در تاریخ اروپا تلاش‌های مکرر برای رسیدن به «عصر طلایی صلح و رفاه تحت (حکومت) رومی‌ها» صورت گرفته است. ناپلئون، هیتلر و افراد مختلف نیز در این زمینه تلاش کردند اما (این تلاش‌ها) به پایانی غم انگیز منجر شد.

شهردار سابق لندن همچنین درباره اهدافی که اتحادیه اوپا دنبال می کند و روندی که این ائتلاف اقتصادی -سیاسی متشکل از ۲۸ کشور اروپایی طی می کند هشدار داد.

طبق نظرسنجی‌ها حدود نیمی از مردم انگلیس نمی خواهند کشورشان عضو اتحادیه اروپا باشد.

نایجل فاراژ، رهبر حزب استقلال انگلیس نیز موضعی مشابه موضع جانسون اتخاذ کرده و در مصاحبه با روزنامه دیلی میل گفته است در این زمینه «از طرفداران بوریس هستم و در صورتی که دیوید کامرون، نخست وزیر پس از همه پرسی اتحادیه اروپا استعفا دهد از (نخست وزیری) جانسون حمایت می کنم.»

همه پرسی درباره ماندن یا نماندن انگلیس در اتحادیه اروپا قرار است 3 تیر امسال برگزار شود.

نظرسنجی‌ها تنها چند هفته مانده به همه پرسی جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا حاکی است موافقان و مخالفان تقریبا 50-50 هستند و همین نسبت، خطر تصمیم گیری را بیشتر می‌کند.

کامرون چندی پیش هشدار داد که ترک اتحادیه اروپا «تاثیری مخرب» بر پروژه‌های زیربنایی انگلیس خواهد داشت اما بسیاری از انگلیسی‌ها چنین نظری ندارند.

بنابر نتایج نظرسنجی جدید پایگاه  ایپسوس-موری، حدود نیمی از شهروندان اروپا برگزاری همه پرسی درباره حضور کشورشان در اتحادیه اروپا را خواستارند.

 

منبع:پرس تی وی 

نظرات
آخرین اخبار