کد خبر: 1840
تاریخ انتشار: 26 اردیبهشت 1395 - 22:50
دیدار وزیر اطلاعات ایران با رهبر اقلیم کردستان
هماهنگی های لازم جهت بازپس گیری موصل از اصلی ترین موضوعات مورد بحث در دیدار مسعود بارزانی و سید محمود علوی بود.

فراتاب‌ـ سرویس بین‌الملل: به گزارش فراتاب به نقل از سایت خبری رووداو، روز یکشنبه 26 اردیبهشت ماه 1395، مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق میزبان آیت الله سید محمود علوی وزیر اطلاعات ایران و هیئت همراه وی بود.

بنابر گزارش سایت اطلاع رسانی ریاست اقلیم کردستان؛ وزیر اطلاعات ایران دیدگاه کشورش را درباره وضعیت سیاسی عراق و منطقه اعلام کرده و بر تداوم حمایت ایران از اقلیم کردستان تاکید نموده است. وی همچنین از بارزانی خواسته تا چشم انداز و دیدگاهش را در باره حوادث آتی منطقه ابراز دارد.

در این دیدار، مسعود بارزانی گزارشی از وضعیت میدانی جبهه های نبرد با داعش و شرایط سیاسی عراق برای هیئت ایرانی ارائه کرد و بر این نکته تصریح نمود که مبارزه با داعش مستلزم همکاری و هماهنگی جدی جامعه بین المللی می باشد.

رئیس اقلیم کردستان در ادامه  افزودند:  برای شکست دادن داعش تنها مقابله نظامی کارساز نیست، بلکه باید در مبارزه ای جامع، اعم از  اقتصادی، سیاسی و فکری، این ایدئولوژی خشونت طلبانه را شکست داد.

بخش دیگری از دیدار میان بارزانی و علوی، به تمهید شرایط جهت بازپس گیری موصل، روابط اقلیم کردستان با بغداد و آخرین تحولات سیاسی منطقه اختصاص یافت.

در این دیدار مسرور بارزانی، مشاور شورای امنیت اقلیم کردستان و فواد حسین رئیس دفتر ریاست اقلیم کردستان حضور داشتند.

 

نظرات
آخرین اخبار