کد خبر: 1809
تاریخ انتشار: 26 اردیبهشت 1395 - 11:11
وزیر خارجه مصر که به ایالات متحده سفر کرده در دیدار با همتای آمریکایی خود تأکید کرده کُردهای سوریه باید در گفت‌وگوهای صلح این کشور مشارکت داشته باشند.

فراتاب- سرویس بین الملل: به گزارش فراتاب یک مسئول در وزارت خارجه مصر اعلام کرده که «سامح شکری» وزیر خارجه مصر در دیدار با «جان کری» وزیر خارجه آمریکا به او گفته باید کُردهای سوریه نیز در گفت‌وگوهای صلح سوریه حضور داشته باشند.

 

این منبع که نخواست نامش فاش شود به پایگاه خبری «24»، گفت که شکری به کری اعلام کرده نمی‌توان آینده سوریه را بدون کُردهای این کشور تصور کرد به همین دلیل آنها نیز باید نقشی در گفت‌وگوهای صلح این کشور داشته باشند.

بر اساس این خبر وزیر خارجه مصر تأکید کرده که باید این مسأله در نشست پیش روی وین درباره سوریه که روز سه شنبه آینده با حضور روسیه، آمریکا و چند کشور اروپایی برگزار می‌شود، مطرح شود.

سامح شکری روز جمعه (دیروز) در واشنگتن با وزیر خارجه آمریکا دیدار کرده بود و از سوی دیگر قرار است جان کری وزیر خارجه آمریکا سفر دوره‌ای خود به خاورمیانه، اروپا و پس از آن آسیا را آغاز کند، بر اساس گزارش‌‌ها وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه (فردا) وارد ریاض می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری فارس

نظرات
آخرین اخبار