روسف حکم سنا در استیضاح خود را کودتا خواند | فراتاب
کد خبر: 1778
تاریخ انتشار: 24 اردیبهشت 1395 - 18:21
دیلما روسف رئیس جمهوری تعلیق شده برزیل بار دیگر حکم سنای این کشور علیه خود را رد کرده و آن را کودتا خوانده است.

فراتاب-سرویس بین الملل:دیلما روسف رئیس جمهوری تعلیق شده برزیل بار دیگر حکم سنای این کشور علیه خود را رد کرده و آن را کودتا خوانده است.

روسف تایید لایحه استیضاح خود را ضربه‌ای به دموکراسی در برزیل عنوان کرد و گفت این استیضاح کاملا «جعلی» و یک «کودتا» علیه دولت وی بوده است.

روسف با اشاره به زمانی که علیه دیکتاتوری نظامی برزیل مبارزه می‌کرد، گفت: «هرگز تصور نمی‌کردم که یک بار دیگر ضروری باشد تا علیه کودتا در برزیل مبارزه کنم.»

وی با تاکید بر اینکه هیچ گونه جرمی انجام نداده است که مستحق محاکمه باشد، از همه مخالفان این کودتا، خواست تا بسیج شوند، متحد باشند و اعتراضاتی مسالمت آمیز برگزار کنند.

اظهارات روسف در حالی مطرح شد که اکثر اعضای سنای برزیل به دادگاهی شدن دیلما روسف رای دادند.

پس از 17 ساعت جدال بحث و تبادل نظر درباره پرونده فساد مالی روسف، 55 سناتور برزیل رای به محاکمه وی به دلیل نقض قوانین بودجه دادند در حالی که 22 سناتور به آن رای مثبت ندادند.


با این رای گیری، رئیس جمهور بزریل برای مدت 180 روز تعلیق از مقام خود معلق شده و بابت اتهامات وارده محاکمه خواهد شد. 

با برکناری روسف، میشل تمر، معاون وی تا قبل از برگزاری انتخابات در سال 2018 به عنوان جانشین موقت، زمام امور کشور را در دست خواهد گرفت.

روسف گفت وی در برابر رنج های زندگی و شکنجه در دیکتاتوری نظامی و همچنین سرطان زنده مانده اما هیچ رنجی بدتر از «بی عدالتی استیضاح» نبوده است.

با تصمیم سنای برزیل، به بیش از 13 سال حکومت حزب کارگران، حزب چپ، پایان داده شد.

 

منبع:پرس تی وی

 

نظرات
آخرین اخبار