احتمال کناره گیری کلینتون از رقابت های انتخاباتی امریکا | فراتاب
کد خبر: 1777
تاریخ انتشار: 24 اردیبهشت 1395 - 13:23
به دلیل رسوایی ناشی از ایمیل شخصی:
جان بینر، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا می گوید، به احتمال زیاد «هیلاری کلینتون» نامزد حزب دموکرات برای شرکت در انتخابات ریاست جمهموری آمریکا بدلیل رسوایی ناشی از استفاده از ایمیل شخصی از این رقابت ها کناره گیری کند.

فراتاب-سرویس بین الملل:جان بینر، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا می گوید، به احتمال زیاد «هیلاری کلینتون»  نامزد حزب دموکرات برای شرکت در انتخابات ریاست جمهموری آمریکا بدلیل رسوایی ناشی از استفاده از ایمیل شخصی از این رقابت ها کناره گیری کند.

بینر جمهوری خواه که روز پنجشنبه در کنفرانسی در لاس وگاس سخنرانی می کرد گفت، دموکرات ها باید «جو بایدن» را بعنوان نماینده خود برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 جایگزین هیلاری کلینتون نمایند. بینر که سال گذشته از سمت خود کناره گیری کرد، افزود جای تحعجب نیست اگر این اتفاق رخ بدهد. جمهوری خواهان براین باورند در صورتیکه اف بی آی(اداره تحقیقات مرکزی آمریکا)، کلینتون را برای استفاده از ایمیل شخصی در زمانیکه وزیر امورخارجه آمریکا بود، مجرم بشناسد دموکرات ها مجبور خواهند بود جو بایدن که درحال حاضر معاون رئیس جمهور آمریکا است، جایگزین کلینتون کنند.


قرار است طی هفته های آتی کلینتون از سوی اف بی آی درباره استفاده از ایمیل شخصی مورد بازجویی قرار گیرد. پیش از این اف بی آی برخی از دستیاران کلینتون را مورد بازجویی قرار داده است که می توان به «هما عابدین» از مقامات از ارشد ستاد انتخاباتی وی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نام برد.

اف بی آی از 9 ماه پیش تحقیقات گسترده ای را درباره اینکه آیا کلینتون در نتیجه انتقال سرور وزارت خارجه به منزل خود قانون شکنی کرده است را آغاز کرده است و این موضوع سایه سنگینی را بر ستاد انتخاباتی کلینتون انداخته است.

بر اساس تحقیقات انجام شده، بیش از 2 هزار ایمیل از طریق ایمیل شخصی کلینتون بین سال های 2009 تا 2013 که سمت  وزیر امورخارجه آمریکا را بعهده داشته است، ارسال و دریافت شده است که شماری از این ایمیل ها محرمانه و طبقه بندی بوده است. براساس قوانین آمریکا استفاده از سرورهای غیر دولتی و ایمیل شخصی برای انجام مکاتبات دولتی غیرقانونی است.

هفته گذشته، قاضی فدرال آمریکا اعلام کرد ممکن است از هیلاری کلینتون بخواهد با حضور در دادگاه و ادای سوگند درباه استفاده از ایمیل شخصی خود توضیخاتی ارائه کند.

پیشتر «امت سالیوان» یک قاضی ایالتی با صدور درخواستی ازهئیت نظارت برقوه قضائیه آمریکا خواسته بود تا شش تن از کارکنان وزارت امورخارجه را که در زمان کلینتون هم در این وزارت خانه بوده اند را درباره استفاده از ایمیل شخصی مورد بازجویی قرار بدهد.

بر اساس مطالبی که ممکن است از بازجویی این افراد بدست بیاید و قرار است طی 8 هفته آینده انجام شود، احتمال حضور کلینتون در دادگاه برای ادای توضیحات در زمانیکه رقابت درانتخابات ریاست جمهوری آمریکا بالا گرفته است، افزایش می دهد.

منتقدان زیادی از جمله ترامپ، وزیر امورخارجه سابق آمریکا را برای استفاده از ایمیل شخصی  مورد انتقاد قرار می دهند و بر این باورند که وی با این اقدام امنیت کشور را به خطر انداخته و قانون شفافیت سازی را نیز نقض کرده است.

اسکات بنت تحلیل گر مسائل سیاسی احتمال جایگزینی بایدن بجای کلینتون در پی بالا گرفتن موضوع استفاده از ایمیل شخصی را بسیار ریاد می داند.

بنت در این باره به پرس تی وی گفت:« ممکن است کلینتون به خیانت، حفاظت از نکردن از اسناد محرمانه دولتی با استفاده از ایمیل شخصی متهم شود.»

رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا در اظهاراتی دیگر نسبت به کناره گیری «تد کروز» از رقابت نامزدی حزب جمهوری خواه برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ابراز خرسندی کرد.

 «تد کروز» و«جان کاسیگ» دو نامزد حزب جمهوری خواه پس از آنکه «دونالد ترامپ» دیگز نامزد حزب جمهوری خواه توانست اوائل ماه می در انتخابات مقدماتی ایالت ایندیانا پیروز شود، از ادامه رقابت با ترامپ استعفا دادند و بدین ترتیب ترامپ توانست بدون رقیب بعنوان نامزد اصلی حزب جمهوری خواه آمریکا برای انتخابات جمهوری خواه معرفی شود.

بینر درباره این موضوع که ترامپ نمی تواند برنده انتخابات ریاست جمهموری آمریکا باشد گفت باید منتظر زمان برگزاری انتخابات بود که ترامپ برنده آن خواهد بود. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر برگزار خواهد شد.

 

منبع:پرس تی وی

نظرات
آخرین اخبار