مدیریت تخصصی نداریم | فراتاب
کد خبر: 176
تاریخ انتشار: 24 بهمن 1394 - 19:24
معاون وزیر کار:
معاون وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی در امور تعاون گفت: در جامعه ما نظام ارزشیابی از مدیران ضعیف است ، این در حالی است که مدیریت اصلی ترین موضوعی است که باید امروزه در کشور مورد توجه قرار گیرد و هدایت درستی داشته باشد.

فراتاب: به گزارش ایرنا، سید حمید کلانتری روز شنبه در مراسم اجلاس سراسری نشان عالی مدیر سال در سالن همایش های صدا و سیما گفت: اعتقاد صاحبنظران کشور این است که مدیریت باید نقطه کانونی کشور بشود و امروزه یکی از بحث های کشور ما مدیریت است.
وی ادامه داد: دوره های متنوعی از مدیریت برگزار می شود و فارغ التحصیلان زیادی در رشته مدیریت داریم اما همچنان با مشکل مدریت در کشور مواجه هستیم و در بحث اصلاح نظام مدیریت شاخص آن فارغ التحصیلان این رشته نمی باشد.
کلانتری در ادامه تصریح کرد: شاخص های رشد و توسعه کشور، فضای کسب و کار، بهره وری، اشتغال و تولید، سرمایه گذاری و غیره است که برای همه ما ناراحت کننده می باشد که با این همه امکانات و ظرفیت و ارزش های متعالی که بر خاسته از اسلام و شهدای کشور است بایستی رتبه 100 در سطح بین اللمل داشته باشیم این در حالی است که می تواند رتبه ما پایین تر از آن چیزی که هم اکنون است باشد.
وی درباره دلایل این افت مدیریتی افزود: مشکل امروز کشور ما این است که مدیریت را به طور یک تخصص در نظر نگرفته ایم و مدیر تخصصی باید از طریق نظام کانون ارزیابی مدیران مورد تایید قرار بگیرد که چه کسی توانمندی مدیریت را دارا می باشد.
کلانتری در ادامه بیان کرد: نظام ارزشیابی مدیران ضعیف است و ما مدل شایسته گزینی نداریم سعی ما در دولت تدبیر و امید این است که بسیاری از کارها را با مدیریت دورنگری و استفاده از تجارب بین المللی اصلاح کنیم.
وی افزود: استفاده از تجربیات و دانش بشری یکی از اصول مدیریت امروزه می باشد و یکی از آفات مدیریت نظام ارزیابی آن است.
وی ادامه داد: ما باید همانند آموزه های دینی خود از دو اصطلاح تنبیه و تشویق در بکارگیری مدیران شایسته و کارآمد خود به کار ببریم.
کلانتری در ادامه تصریح کرد: یکی از اشتباهاتی که امروز در سازمان های دولتی به کار گرفته می شود این است که در تعیین مدیریت تعارف و رودربایستی داریم که باید در این مورد بازنگری جدی بشود.
وی ادامه داد: اگر قوانین و سیستم سازمان های کشور ما ایراد و مشکل دارد از مدیریت است و باید مدیرانی به کار گرفته شود که از قدرت ریسک پذیری بالایی برخورد دار باشند.
وی ادامه داد: یکی از آفت های سنجشی ما در مدیریت این بود که کسانی که توانایی ارزیابی و صلاحیت برای انتخابت مدیران و برترها را ندارند و شناخت کافی نسبت به این اصول مهم مدیریت ندارند.
کلانتری در ادامه افزود: درخواست ما از دانشگاه مدیریت تهران این است که از موضع بی طرفی و علمی موضوع مدیریت را مورد نقد همه جانبه قرار داده و بر اساس آن بتوانند مشکل مدیریت در کشور را پیدا کنند.
وی ادامه داد: هماهنگی با نیاز بازار و منابع انسانی کشور وجود ندارد و ما باید در این امر ورود پیدا کنیم و کار کارشناسی و مدیریت دقیق نسبت به کار و بازار انجام دهیم.
وی ادامه داد: ما سال های سال شعار کوچک سازی دولت را مطرح کردیم ولی اتفاق چندانی نیفتاده است که همه نیازمند یک تصمیم جدید که با غول بروکراسی برخورد کنیم و مقررات زدایی کنیم و همچنین قوانین و مقررات زاید را حذف کنیم و راه را برای سرمایه گذاری و توسعه باز کنیم.
وی افزود: ما باید به مدیران سازمان و شرکت های خصوصی جرات و جسارت بزرگ بدهیم.

نظرات
آخرین اخبار