کد خبر: 1752
تاریخ انتشار: 22 اردیبهشت 1395 - 18:30
علی عسگری از معاونت ضرغامی تا مشاور رئیس قوه قضاییه
با استعفای ناگهانی محمد سرافراز، عبدالعلی علی عسگری به عنوان رئیس جدید سازمان صدا و سیما منصوب گردید، فردی که در دوره ریاست سرافراز از معاونت وی برکنار و به سمت مشاور ریاست قوه قضاییه رسید
به گزارش فراتاب، یک روز پس از استعفای ناگهانی محمد سرافراز، عبدالعلی علی عسگری به عنوان رئیس جدید سازمان صدا و سیما منصوب گردید فردی که از معاونان دوران ریاست ضرغامی بود اما در دوره 18 ماهه ریاست سرافراز جایی در بین مدیران تلویزیون نداشت.
 
عبدالعلی علی عسگری دارای مرک کارشناسی مهندسی الکترونیک است و در دوران ضرغامی معاون فنی سازمان صدا و سیما بوده است. او دکترای سیستم و بهره‌وری دارد و هم اکنون در دانشکده صدا و سیما نیز تدریس می کند.
علی عسگری با انتصاب سرافراز به ریاست سازمان در آبان ماه ۹۳ همچون دیگر معاونان صدا و سیما از سمت خود برکنار شد. چند روز بعد از کنار گذاشته شدن وی توسط سرافراز، آیت الله صادق لاریجانی وی را به عنوان مشاور خود منصوب کرد. او پیش از این و در دوران دفاع مقدس در سازمان صنایع دفاع و در عرصه موشکی نیز فعال بوده است.
علی عسگری با انتصاب سرافراز به ریاست سازمان در آبان ماه ۹۳ همچون دیگر معاونان صدا و سیما از سمت خود برکنار شد. چند روز بعد از کنار گذاشته شدن وی توسط سرافراز، آیت الله صادق لاریجانی وی را به عنوان مشاور خود منصوب کرد
از علی عسگری به عنوان موسس فروشگاههای زنجیره ای رفاه در دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی یاد می شود. او پیش از انقلاب نیز فعالیت های مبارزاتی داشته و زندانی سیاسی قبل از انقلاب محسوب می شود. علی عسگری مشاور دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مدیر عاملی سازمان مراکز ایرانگردی و جهانگردی، مدیر عاملی بنیاد فرهنگی پژوهشی غرب‌شناسی، معاون آموزشی سازمان صدا و سیما و ریاست دانشکده صدا و سیما و معاون توسعه و فناوری رسانه صدا و سیما از جمله مهمترین سمت های وی در بیست سال گذشته بوده است.
 
در همین راستا، بنا بر شنیده‌ها قطعیت یافتن وقوع تغییرات از انتهای هفته پیشین به سرافراز و تیمش ابلاغ و از ابتدای این هفته، نماینده علی عسگری در دفتر سرافراز مستقر شده و برخی تغییر امضاها و جزئیات اداری مرور شده و به سرانجام رسیده و خداحافظی سرافراز پس از ۱۸ ماه از مجموعه‌اش، آخرین بخش این روند بوده است.
 
 از روز یکشنبه نیز حفاظت امنیتی سطح رئیس سازمان صداوسیما برای علی عسگری در نظر گرفته شد و این روند با صدور حکم انتصاب وی توسط رهبر انقلاب (امروز) صورتی رسمی به خود یافت.
 
در همین زمینه در بیوگرافی عبدالعلی علی عسگری برخی از سایت های خبری اینگونه وی را معرفی کرده اند: «عبدالعلی علی عسگری، مردی دارای تخصص‌های گوناگون از کار‌شناسی مهندسی الکترونیک تا کار‌شناسی ارشد مدیریت و دکترای سیستم و بهره‌وری است. او که سابقه فعالیت‌های فرهنگی ضد رژیم پهلوی در دوران شاه را نیز در کارنامه‌اش دارد و مهر دستگیری توسط ساواک هم در پرونده‌اش به چشم می‌خورد، به خاطر تشکیل گروهی با مشی فعالیت سیاسی و نظامی علیه رژیم شاه و تبعیت از امام خمینی (ره) دوران دانشجویی پر تلاطمی داشت که منجر به دستگیری و حبس تا آستانه پیروزی انقلاب شد. علی عسگری در دوران جنگ، در حوزه‌های مدیریتی صنایع هوا و فضا ورود پیدا کرد و سپس در سمت‌هایی همچون مشاور دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر عاملی سازمان مراکز ایرانگردی و جهانگردی، مدیر عاملی بنیاد فرهنگی پژوهشی غرب‌شناسی، معاونت آموزشی سازمان صدا و سیما و ریاست دانشکده صدا و سیما و معاونت توسعه و فناوری رسانه صدا و سیما به کار پرداخت.»
همچنین علی عسگری را پدر تلویزیون دیجیتال در ایران می‌دانند، چه اینکه پایه‌گذار جریان پرشتاب تبدیل آنالوگ به دیجیتال بوده است. او طی دوره‌های مختلف کاری به عناوین و افتخارات مختلفی دست یافت، از جمله در اتحادیه رادیو و تلویزیونی آسیا و اقیانوسیه به عنوان مهندس بر‌تر انتخاب شد و جایزه مدیر جهادی از دیگر نشان‌ها و افتخارات اوست.
همچنین گفته می شود وی عموی علی عسگری از اعضای سابق تیم فوتبال پرسپولیس است.


نظرات
آخرین اخبار