کد خبر: 1735
تاریخ انتشار: 22 اردیبهشت 1395 - 17:11
سناتور برنی سندرز در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در ایالت ویرجینیای غربی بر رقیب دموکراتش هیلاری کلینتون پیروز شد.

فراتاب-سرویس بین المللسناتور برنی سندرز در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در ایالت ویرجینیای غربی بر رقیب دموکراتش هیلاری کلینتون پیروز شد.

پیروزی اخیر سندرز در ایالت ایندیانا نیز امیدواری وی را برای ماندن در کارزار انتخاباتی علیه کلینتون افزایش داده است. سندرز روز یکشنبه گفته بود: «هنوز شانس پیروزی باقی است و می‌خواهم تا پیروزی به مبارزه خود ادامه دهم.»

با این حال، تحلیلگران با توجه به پیروزی‌های اخیر کلینتون، وی را نامزدی احتمالی دموکرات‌ها می‌دانند. روز سه شنبه همچنین دونالد ترامپ، نامزد بی‌رقیب حزب جمهوریخواه در دو ایالت ویرجینیای غربی و نبراسکا توانست آرایی را کسب کند و در مجموع به 1107 رای نماینده حزبی برسد.

وی فاصله چندانی با 1237 رای مورد نیاز برای انتخاب شدن به عنوان نامزد نهایی این حزب ندارد. گفتنی است تد کروز و جان کاسیچ پیشتر از دور رقابت با ترامپ کنار رفته‌اند و ترامپ برای نامزدی حزبش در انتخابات سراسری تنها نیاز به کسب حد نصاب آرا دارد.

با این حال، بسیاری از چهره‌های شاخص حزب جمهوری‌خواه، از جمله پل رایان، رئیس‌مجلس نمایندگان امریکا همچنان حاضر به حمایت از ترامپ نشده‌اند. مواضع جنجال برانگیز ترامپ درباره مسائل مختلف باعث شده برخی جمهوری‌خواهان نگران آن باشند با حمایت از نامزدی ترامپ نه تنها در رقابت با نامزد دموکرات‌ها شکست بخورند بلکه وجهه عمومی حزب جمهوریخواه نیز تخریب شود.

انتخابات سراسری ریاست جمهوری امریکا 18 آبان امسال برگزار می شود تا جانشین باراک اوباما، رئیس جمهور دموکرات این کشور را راهی کاخ سفید کند.

 

منبع:پرس تی وی

 

نظرات
آخرین اخبار