کد خبر: 173
تاریخ انتشار: 24 بهمن 1394 - 18:54
مقام پنتاگون مدعی شد
برآوردهای اطلاعاتی جدید آمریکا نشان می‌دهد شمار نیروهای گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه کاهش و در لیبی افزایش داشته است.

به گزارش فراتاب، یک مقام پنتاگون روز پنجشنبه گفت ارزیابی‌های اطلاعاتی واشنگتن نشان می‌دهند شمار تروریست‌های داعش در عراق و سوریه کاهش و در لیبی افزایش داشته است. به گفته یکی از مامورین استخبارات امریکا، آنها اکنون به روی کشور لیبی متمرکز شدند.

واشنگتن معتقد است، « اکثر توریست های گروه تروریستی "دولت اسلامی" از سوریه و ترکیه به لیبی رفته اند». بدین منظور پنتاگون قصد دارد، اطلاعات دقیقی از آنچه در لیبی رخ میدهد را جمع آوری کند.

بنا به گزارش آسوشیتدپرس، این مقام پنتاگون گفت این گروه تروریستی هم‌اکنون در عراق و سوریه بین 19000 تا 25000 پیکارجو دارد که در مقایسه با رقم پیشتر گزارش شده - یعنی بین 20000 تا بیش از 30000 نفر- کاهش یافته است.
مطابق این گزارش، این کاهش نیرو، ممکن است انعکاس‌دهنده افزایش نیروهای داعش در لیبی باشد. داعش نیروهایش در این کشور را از 2000 نفر به 5000 نفر افزایش داده است.
مقام پنتاگون، به علاوه مدعی است حملات ائتلاف تحت رهبری واشنگتن با کشتن نیروهای داعش، شرایط را برای نقل و انتقال آنها و جذب نیروهای بیشتر دشوار کرده است. در نتیجه، برخی از نیروهای داعش در حال حرکت به سمت لیبی هستند.

مطالب مرتبط
نظرات
آخرین اخبار