افزایش شمار نظامیان ارتش آلمان پس از ۲۶ سال | فراتاب
کد خبر: 1725
تاریخ انتشار: 22 اردیبهشت 1395 - 13:06
آلمان برای اولین بار پس از پایان جنگ سرد در سال 1990 شمار نیروهای ارتش خود را افزایش می‌دهد.

فراتاب-سرویس بین الملل: آلمان برای اولین بار پس از پایان جنگ سرد در سال 1990 شمار نیروهای ارتش خود را افزایش می‌دهد. اورسولا فون در لِیِن، وزیر دفاع آلمان گفت انتظار می‌رود در هفت سال آینده 14300 سرباز به  نیروهای ارتش افزوده شود و 4400 افسر غیر نظامی نیز به خدمت گرفته می‌شوند.

خانم در لِیِن افزود این افزایش قدرت نیروی نظامی ارتش آلمان در وضعیت فعلی از جمله افزایش تنش با روسیه بر سر مناقشه اوکراین و همچنین چندین ماموریت خارجی ارتش، «لازم است».

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آلمان در حال آماده کردن خود برای پیوستن به تلاش‌ها برای تقویت حضور نیروهای ناتو در مرزهای شرقی اروپا، هم مرز با روسیه است که هدفش اطمینان از عدم تکرار غائله کریمه است.

در اوج بحران اوکراین سرانجام در 25 اسفند 1392 حدود 97 درصد مردم کریمه طی یک همه‌پرسی به پیوستن این شبه جزیره به روسیه رای مثبت دادند که خشم و نگرانی مقامات اتحادیه اروپا را به دنبال داشت.


برخی کشورها از جمله امریکا نیز این واقعه را «اشغال نظامی کریمه توسط روسیه» توصیف کرد و متعهد شد در زمان مقضی پاسخ مسکو را خواهد داد. ارتش آلمان همچنین سربازان خود را در چارچوب ماموریت سازمان ملل متحد برای نظارت بر صلح بین دولت و شورشیانِ کشور مالی در شمال این کشور غرب آفریقا مستقر کرده است.

آلمان همچنین به «ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش در عراق و سوریه» پیوسته است. ارتش آلمان پس از جنگ سرد شمار سربازان خود را به میزان قابل توجهی کاهش داد و در حال حاضر بالغ بر 178 هزار سرباز فعال دارد. این رقم در سال 1990 حدود 585 هزار سرباز بود.

 

نظرات
آخرین اخبار