کد خبر: 1667
تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1395 - 09:25
چرا ميزبان نمي شويم؟
پيشنهاد ميزباني مي دهيم اما ميزبان نمي شويم.اين مشکل جديد بسکتبال ايران است که با وجود پيشنهاد ميزباني رقابت هاي مختلف همچنان در گرفتن ميزباني هاي بسکتبال ناکام مانده است.

فراتاب- سرویس ورزشی: به گزارش فراتاب بعد از تعيين مهلت فدراسيون جهاني بسکتبال (فيبا) براي رقابت هاي انتخابي المپيک ، فدراسيون بسکتبال ايران پيشنهاد خود را براي ميزباني اين رقابت ها اعلام کرده بود که در تصميم گيري نهايي فيبا ، فدراسيون بسکتبال به کلي از جمع داوطلبان ميزباني کنار گذاشته شد و در رقابت کشورهاي ديگر با هم  فيليپين، ايتاليا و صربستان پيروز شدند.


با مشخص شدن زمان و مکان اين رقابت ها نوبت به ميزباني مسابقه هاي آسيايي رسيد که ايران در نخستين اقدام پيشنهاد برگزاري سه رويداد آسيايي را اعلام کرد. جام باشگاه هاي آسيا ، جوانان آسيا و نخستين دوره رقابت هاي بسکتبال آسيا چلنج؛ سه رويدادي است که پيشنهاد آن را مسئولان فدراسيون بسکتبال در نشست هاي مشترک با اعضاي فيبا آسيا مطرح کردند اما هر روز اخبار نااميدکننده اي از روال پيشنهادها به گوش مي رسد.


شاپور یاوری مدير عامل باشگاه پتروشيمي بندرامام مي گويد: در بازدیدی که هیأت فیبا از شرایط میزبانی ما در بندرامام داشتند، اعلام شد که یک میلیون دلار بابت این میزبانی باید پرداخت شود که 350 هزار دلار از آن مبلغ سهم باشگاه پتروشیمی بندرامام است. این مبلغ جدا از هزینه‌های ديگر ما برای میزبانی و حضور در این رقابت‌هاست که این در توان باشگاه پتروشیمی بندر امام نیست.


 از سوي ديگر کنفدراسیون بسکتبال آسیا به ایران اعلام کرده برای برگزاری دو مسابقه جوانان آسیا و آسیا چلنج باید هزینه‌ای به فیبا آسیا پرداخت کند که این هزینه جدا از هزینه‌های میزبانی است. طبق اعلام کنفدراسیون بسکتبال آسیا ایران باید برای این دو مسابقه رقمی بالغ بر ۷۵۰ هزار دلار بپردازد.


محمود مشحون رييس فدراسيون بسکتبال درباره هزینه اعلام شده به ايرنا مي گويد: با چند اسپانسر به طور جدی وارد مذاکره شده‌ایم اما هنوز چیزی قطعی نشده‌است.


ميزباني از رقابت هاي مختلف بسکتبال به حسرت چندين ساله بسکتبال ايران تبديل شده است تا حدي که دوستداران اين ورزش آرزو دارند با گذشت بيش از يک دهه که از افتخار آفريني نسل طلايي بسکتبال مي گذرد ، يک بار هم که شده تقابل آنها با رقبا را در خاک ايران مشاهده کنند. از سوي ديگر با بررسي رويکرد مسئولان بسکتبال ايران در زمان ارائه پيشنهاد ميزباني بايد گفت ارزيابي دقيقي از نوع ارتباطات و فراهم کردن امکانات بين المللي مطلوب با تامين بودجه متناسب با رويدادهاي بسکتبال وجود ندارد. بعد از گذشت سال ها از اين موضوع تکراري انگار بايد از اين پس فقط به مطرح کردن پيشنهاد ميزباني و سپس گرفتن ميزباني توسط رقبا عادت کنيم.

منبع: سای ورزش 3

 

نظرات
آخرین اخبار