کد خبر: 1664
تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1395 - 01:46
واشنگتن پست گزارش داد:
روزنامه واشنگتن پست در گزارشی با اشاره به احتمال رقابت نهایی میان کلینتون و ترامپ رقابت این 2 را رقابت منفورترین‌های تاریخ انتخابات آمریکا خواند.

به گزارش گروه بین الملل فراتاب، روزنامه واشنکتن پست در گزارشی درباره رقابتهای انتخاباتی آمریکا نوشت، بالاخره رای دهندگان ایالت ایندیانا هفته گذشته چیزی که ماهها منتظرش بودیم را به طور موثری مشخص کردند. 

انتخابات سال 2016 احتمالا هیلاری کلینتون، که در بین اکثر رای دهندگان منفور است را در مقابل دونالد ترامپ که در میان بخش دیگر و بیشتری از رای دهندگان منفور است را مقابل هم قرار خواهد داد.

این گزارش افزود؛ اگر ظهور و روند پیشرفت ترامپ هیچ سابقه آشکاری ندارد هیچ انتخاباتی هم تا کنون مثل این نبوده است. کلینتون که سابقه بدی در وزارت خارجه آمریکا نداشت و بعضی از دموکراتها متقاعد شده بودند که به راحتی انتخابات را خواهد بُرد اکنون موقعیتیش بدتر از موقعیت جورج بوش در انتخابات سال 2004 است. دونالد ترامپ حتی نامحبوتر از کلینتون است جاییکه طیف وسیعی از غیرسفیدها نظر کاملا منفی به وی دارند که از زمان مبارزات انتخاباتی «بری گلدواتر» در سال 1964 بی سابقه است.

سناتور «بن ساسه» از ایالت نبراسکا در این زمینه می‌گوید که در تاریخ انتخابات آمریکا تاکنون کاندیدایی نبوده است که بیش از نیمی از رای دهندگان به وی نظر منفی داشته باشند.  وی می‌گوید که در شهر من زباله سوزهایی هستند که از این دو نفر محبوبتر هستند!

واشنگتن پست در ادامه می‌نویسد؛ شما از صحبتهای طرفداران هر نامزد می‌توانید این را بفهمید که آنها فقط این واقعیت را درک می‌کنند که رای می‌دهند چون از نامزد دیگر متنفر هستند و بسیاری از مردم به این انتخابات با ترس و نگرانی نکاه می‌کنند که آیا شرکت کنند یا نه..

دیگر روزنامه مهم و پرتیراژ آمریکایی نیز هفته گذشته به بررسی رقابت میان 2 نامزد نامحبوب در انتخابات آمریکا پرداخت. 

نیویورک تایمز با اشاره به احتمال رقابت کلینتون و ترامپ در انتخابات نهایی نوشت؛ «پس از پیروزی قاطعانه آقای ترامپ در ایندیانا، رویارویی دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون در انتخابات سراسری، اگرچه قطعی نشده اما بسیار محتمل است».

در گزارش این روزنامه آمده است: «آیا آقای ترامپ می‌تواند از خانم کلینتون سبقت بگیرد؟ قطعا می‌تواند. خانم کلینتون خیلی نامحبوب است. البته شاید اکثریت آمریکایی‌ها شاید او را دوست نداشته باشند اما آنها می‌گویند از ترامپ می‌ترسند».

«بزرگترین مشکل ترامپ آن است که او نامحبوب ترین نامزد یک حزب بزرگ در طول تاریخ مدرن خواهد بود چرا که نزدیک به دو سوم شرکت کنندگان در نظرسنجیها می‌گویند نظر نامطلوبی نسبت به او دارند».

 

منبع:فارس

نظرات
آخرین اخبار