دردسرهای دوستی با ظریف | فراتاب
کد خبر: 1643
تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت 1395 - 23:41
یک نشریه آمریکایی گزارش داد:
جمهوری‌خواهان آمریکایی به شدت نگران آن هستند که دوستی جان کری، ‌وزیر امور خارجه آمریکا با محمد جواد ظریف، همتای ایرانی وی قدرت مذاکراتی وی را تضعیف کرده و نقش او را در اجرای توافق هسته‌ای که می تواند به جای آمریکا به سود ایران باشد، منحرف کند.

به گزارش فراتاب-وبسایت  واشنگتن‌اگزماینر،در هفته‌های اخیر، همزمان با اعلام مکرر جان کری مبنی بر ضرورت اجرای تعهدات آمریکا و کمک به ایران برای بهره مندی از توافق هسته‌ای، جمهوری‌خواهان ارشد به طور آشکارا از دوستی نزدیک جان کری و محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران سخن گفته و در این باره که کری در خدمت منافع کیست ابراز نگرانی کرده اند.

سناتور جان باراسو، عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا به واشنگتن‌اگزماینر گفت: «من نگرانی‌های زیادی درباره جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و روابط بسیار صمیمی وی با ظریف و دیگر افراد در کشورهای دیگر دارم.»

باروسو همچنین عنوان کرد که جان کری پیش از این، یعنی بعد از قصور اوباما در اجرای خط قرمزش درباره استفاده بشار اسد از سلاح شیمیایی، زمانیکه با سرگئی لاورف وزیر امور خارجه روسیه برای خروج سلاح‌های شیمیایی از سوریه همکاری می‌کرد، چنین روابط دوستانه‌ای با لاوروف داشت. او در جریان مذاکرات آتش بس سوریه نیز چنین روندی را داشت.

سناتور باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا اخیرا در نشست استماع این کمیته درباره اجرای توافق هسته‌ای گفت که روابط نزدیک جان کری با ظریف پیام‌های متفاوتی را در پی داشته و به تنش‌های درون سازمانی داخل دولت منجر شده است.
وی افزود: «برخی افراد در این باره سرمایه‌گذاری کرده‌اند و روابط را گسترش داده‌اند و من فکر می‌کنم آنها تلاش می‌کنند که روابط ظریف و کری را به سمتی متمایل کنند که ایران از آن سود ببرد.

منبع:آنا

نظرات
آخرین اخبار