کد خبر: 1639
تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت 1395 - 21:36
لاوروف: کره شمالی نباید بهانه ای برای حضور نظامی آمریکا در منطقه باشد
وزیر خارجه روسیه با انتقاد از سیستم دفاع موشکی آمریکا تاکید کرد که فعالیت های موشکی و هسته ای کره شمالی نباید بهانه ای برای حضور نظامی در منطقه آسیا و اقیانوسیه باشد.

 

فراتاب -  به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه مقابله با فعالیت های موشکی و هسته ای کره شمالی نباید بهانه ای برای حضور نظامی در آسیا باشد، گفت: مسکو به دنبال کسب ضمانت هایی قانونی از جانب آمریکا برای هدف قرار ندادن خاک روسیه با سیستم موشکی مستقر این کشور در منطقه آسیا و اقیانوسیه است. «سرگئی لاوروف» گفت: فعالیت های کره شمالی نباید بهانه ای برای حضور نظامی در منطقه آسیا و اقیانوسیه باشد. وی افزود: علیرغم مساله اتحاد در برابر فعالیت های موشکی و هسته ای کره شمالی، روسیه معتقد است تلاش برای حضور نظامی در منطقه، بی جهت و البته خطرناک است.
«لاوروف» بیان کرد: ما در مورد سیستم موشکی مستقر آمریکا در اروپا نیز گزارش هایی داریم که این (سیستم) ما را هدف قرار نخواهد داد اما تصور ما چیزی جز این است. اگر این (سیستم) روسیه را هدف قرار نمی دهد، پس ما نیاز به دریافت ضمانت های حقوقی سفت و سختی هستیم که عدم این هدف گیری را تایید کند.

نظرات
آخرین اخبار