«مرز» نمایش مشترک ایران و آلمان به صحنه می‌رود! | فراتاب
کد خبر: 1634
تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت 1395 - 19:01
نمایش «مرز» کار مشترک ایران و آلمان از ۳۰ اردیبهشت‌ماه به مدت ۱۰ روز در فرهنگسرای اندیشه به صحنه می‌رود.

به گزارش فراتاب، نمایش «مرز» به کارگردانی مشترک جعفر مهیاری و بریتا شرام و با بازی بازیگران ایرانی و آلمانی در فرهنگسرای اندیشه به صحنه می‌رود.
جعفر مهیاری سرپرست گروه تئاتر زندگی درباره این نمایش گفت: نمایش «مرز» طی همکاری گروه تئاتر زندگی و کمپانی تئاتر آلمانی «نیونر پلس» شکل گرفته که در ایران و آلمان روی صحنه خواهد رفت.
جعفر مهیاری که به عنوان نویسنده و کارگردان در این اثر نمایشی حضور دارد، با اشاره به خط داستانی این نمایش، گفت: این نمایش در واقع در ارتباط با درگیری دو گروه است که بر سر مرز زمین‌های خود در ستیز هستند اما طی اتفاقاتی سرانجام میان‌شان صلح و دوستی برقرار می‌شود.
او با بیان اینکه این نمایش مفهومی جهان وطنی دارد، ادامه داد: در این نمایش به نوعی ماهیت و ضرورت وجود مرزها از اساس به چالش کشیده می‌شود و البته در کنار این موضوع محوری، مفاهیم و مضامین دیگری هم مطرح می‌شود که به لحاظ اخلاقی و انسانی بسیار حائز اهمیت است.
مهیاری همچنین خاطر نشان کرد: «مرز» نمایشی بی‌کلام و متکی به حرکت است و ما زبان بدن را در این نمایش بسیار برجسته کردیم و ترکیب نور، موسیقی و تا حدودی لباس و دکور و بازی بدنی بازیگران (که البته منظور حرکات فرم نیست) بیشتر کار را به سمت پرفورمنس آرت برده است.
به گفته این کارگردان تئاتر؛ نمایش «مرز» از ۳۰ اردیبهشت‌ در فرهنگسرای اندیشه با بازی سعید ابک، بنت اشتولبرگ، آناهیتا صفی‌خانی و کریستینا فورستر به صحنه خواهد رفت. همچنین در تیرماه قرار است این نمایش در آلمان و در کمپانی «نیونر پلس» روی صحنه رود.

منبع: روابط عمومی گروه تئاتر زندگی

مطالب مرتبط
نظرات
آخرین اخبار