کد خبر: 1633
تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت 1395 - 18:30
وزارت خارجه استرالیا اعلام کرد:
یان بیگز دارای مدرک کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل از دانشگاه ملی استرالیا و کارشناسی از دانشگاه سیدنی است

به گزارش فراتاب، جولی بیشاپ وزیر امور خارجه استرالیا روز گذشته یان بیگز را به عنوان سفیر جدید این کشور در تهران معرفی کرد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل از دانشگاه ملی استرالیا و کارشناسی از دانشگاه سیدنی است. همچنین وی کارمند ارشد حرفه‌ای وزارت امور خارجه و تجارت استرالیا است که تا همین اواخر نیز سرپرست نخستین دستیار بخش امنیت بین‌المللی بود. لازم به ذکر است، پیش از این بیگز به عنوان سفیر استرالیا در ترکیه و عربستان سعودی و کاردار این کشور در بغداد خدمت کرده است و معاون نماینده استرالیا در وین و دمشق بوده است.
در همین خصوص جولی بیشاپ در مطلبی که در سایت وزارت خارجه استرالیا منتشر شده است، از روابط طولانی تهران و کانبرا نوشته و گفته است که ایجاد سفارت استرالیا در تهران به سال 1968 میلادی بازمی‌گردد. همچنین اعلام شده است که کل مبادلات تجاری دو جانبه این کشور با ایران در سال 2015- 2014 بیش از 345 میلیون دلار بوده است.
بیشاپ در ادامه به دلایلی که باعث تمایل استرالیا برای تعامل با ایران می‌شود نیز اشاره کرده و گفته است: مسائل مورد علاقه و نگرانی‌های مشترک از جمله مبارزه با تروریسم در سوریه و عراق و همچنین چالش‌های مشترک و مهاجرت‌های غیرقانونی بین دو کشور وجود دارد. طبق گفته‌های وزیر امور خارجه استرالیا، انتظار می‌رود سفیر جدید این کشور در ایران فعالیت خود را از ماه جولای امسال (تیر - مرداد) آغاز کند.

منبع: ایسنا

نظرات
آخرین اخبار