کد خبر: 1588
تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1395 - 01:51
بخش بین الملل وزارت نفت خبر داد:
رئیس بخش بین الملل شركت نفت خزر از حضور شركت های نروژی پای میز مذاكره برای توسعه میدان سردار جنگل خبر داد.

به گزارش فراتاب و به نقل از ایرنا از وزارت نفت؛ «رامین خودآفرین» در حاشیه بیست و یكمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی افزود: دوران پسابرجام، فرصت مناسبی برای توسعه همكاریهای بین المللی در حوزه صنعت نفت و دیگر صنایع ایران فراهم كرده است.میدان سردارجنگل در سال ٢٠١١ كشف شد و شركت نفت خزر در حفاری چاه نخست این میدان تا عمق دو هزار و 500 متری پیش رفت؛ همچنین چاه دوم این میدان نیز با هدف فعالیت توصیفی اكتشافی، حفاری و در ابتدای سال 2015 آزمایش و بهره برداری شد. چاه دوم سردارجنگل در 1423 متری غرب چاه نخست این میدان قرار دارد و تا عمق سه هزار و 500 متری حفاری شده است.
وی با اشاره به مذاكرات بین شركت نفت خزر و شركت های بین المللی در پسابرجام گفت: در زمینه ساخت تاسیسات فراساحلی، با دانماركی ها به توافق رسیده ایم و مذاكره در این زمینه با شركتهای ایتالیایی ادامه دارد.
خودآفرین از تمایل شركت نروژی برای همكاری با نفت خزر در حوزه تاسیسات فراساحلی و توسعه میدان سردارجنگل خبر داد و تاكید كرد كه این مذاكرات با جدیت ادامه دارد.
وی با اشاره به موقعیت خاص میدان سردارجنگل و هزینه های كلان مورد نیاز برای توسعه این میدان، ابراز امیدواری كرد با سرمایه گذاری شركت های خارجی، امكان توسعه این میدان فراهم شود.
براساس این گزارش، مسئولان شركت نفت خزر امروز (١٨ اردیبهشت ماه) در حاشیه نمایشگاه بین المللی صنعت نفت، نشست های مشتركی با هیات نروژی و هیات انگلیسی- ایتالیایی خواهند داشت.
میدان سردارجنگل در سال ٢٠١١ كشف شد و شركت نفت خزر در حفاری چاه نخست این میدان تا عمق دو هزار و 500 متری پیش رفت؛ همچنین چاه دوم این میدان نیز با هدف فعالیت توصیفی اكتشافی، حفاری و در ابتدای سال 2015 آزمایش و بهره برداری شد. چاه دوم سردارجنگل در 1423 متری غرب چاه نخست این میدان قرار دارد و تا عمق سه هزار و 500 متری حفاری شده است.
محاسبات حجمی شركت نفت خزر نشان می دهد نفت درجای سردار جنگل حدود ٢میلیارد بشكه است و به نظر می رسد در اعماق بیشتر خزر، پتانسیل های قابل توجه تری نیز وجود داشته باشد.
API نفت سردارجنگل ٣٩ و نفت این میدان بسیار مرغوب و فاقد آب، CO٢ و H٢S است.
شركتهای متقاضی برای فعالیت در پروژه های معرفی شده خزر می توانند از امكانات و زیرساخت های موجود در شمال كشور استفاده كنند به طوری كه در این زمینه، پایانه نفتی شمال، شركت صدرا، حفاری شمال و شركت اكتشاف و تولید خزر پتانسیل و توانمندی های خوبی دارند.
بیست و یكمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت با حضور یك هزار و 900 شركت داخلی و خارجی از 16 اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران آغاز به كار كرد و 19اردیبهشت ماه به كار خود پایان می دهد.

نظرات
آخرین اخبار