کد خبر: 1575
تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1395 - 12:21
روسيه ناتو را به بي ثبات کردن منطقه قفقاز متهم كرد
وزارت امورخارجه روسیه روز جمعه ناتو را به تلاش برای ایجاد بی ثباتی در منطقه قفقاز از طریق رزمایش مشترک در گرجستان متهم کرد

 فراتاب- وزارت امورخارجه روسیه روز جمعه ناتو را به تلاش برای ایجاد بی ثباتی در منطقه قفقاز از طریق رزمایش مشترک در گرجستان متهم کرد .
به گزارش رادیو تاجیکی به نقل از خبرگزاری فرانسه ، در این رزمایش که روزهای 11 تا 26 ماه می برگزار خواهد شد، سربازان آمریکایی با نیروهای گرجستان تمرین خواهندکرد .
این رزمایش  نظامی در گرجستان  با حضور حدود 1300 شرکت کننده از آمریکا، انگلیس و گرجستان و به مدت دوهفته در پایگاه "واژیانی " در خارج تفلیس برگزار خواهد شد. وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد : "ما این تحول مداوم در خاک گرجستان توسط سربازان ناتو را یک حرکت تحریک آمیز با هدف بی ثبات سازی عمدی اوضاع نظامی و سیاسی منطقه قفقاز تلقی می کنیم ." مسکو و تفلیس در سال 2008 درگیر جنگی کوتاه مدت به دلیل مناقشه بر سر منطقه جدایی خواه گرجستان -اوستیای جنوبی- شدند .پس از جنک - روسیه اوستیای جنوبی و آبخازیا یک منطقه جدایی خواه دیگر را به عنوان کشورهای مستقل به رسمیت شناخت. حضور ناتو در قفقاز همواره باعث نارضایتی کرملین بوده است و اعتراض این کشور به همراه داشته است. گرایش گرجستان بسوی ناتو همواره از مناقشات منطقه ایی در قفقاز بوده که دو کشور گرجستان و روسیه را نیز در مقابل هم قرار می دهد.

نظرات
آخرین اخبار