ویزای شینگن شهروندان ترکیه‌ در کوتاه‌ مدت غیره‌ ممکن است | فراتاب
کد خبر: 1551
تاریخ انتشار: 17 اردیبهشت 1395 - 21:35
اولین واکنش اتحادیه‌ اروپا به‌ استعفای داود اوغلو؛
کتی پیری، گزارشگر پارلمان اروپا برای ترکیه‌ گفت: بر این باورم که‌ ویزای شنگن شهروندان ترکیه‌ به‌ این زودی‌ها راه‌ اندازی نخواهد شد چون ترکیه‌ قادر نیست تا ماه‌ جولای شروط این اتحادیه‌ را بجا آورد.

به‌ گزارش فرتاب از بی بی سی ترکی، کتی پیری، گزارشگر پارلمان اروپا برای ترکیه‌ گفت: بر این باورم که‌ ویزای شنگن شهروندان ترکیه‌ به‌ این زودی‌ها راه‌ اندازی نخواهد شد چون ترکیه‌ قادر نیست تا ماه‌ جولای شروط این اتحادیه‌ را بجا آورد.

وی افزود: از 72 شرط این اتحادیه‌ هنوز 5 شرط مهم و اساسی باقی مانده‌ است که‌ ترکیه‌ باید آنها را اجرا کند و بعید به‌ نظر می رسد تا ماه‌ جولای موفق به‌ جابه‌جا کردن این 5 شرط اساسی اتحادیه‌ اروپا شود. گزارشگر پارلمان اروپا برای ترکیه‌ گفت: یکی از جدی‌ترین موانع پیشروی ترکیه‌ برای ورود به‌ حوزه‌ شنگن قوانین ضد تروریستی این کشور است، این قوانین هیچ همخوانی با قوانین اتحادیه‌ اروپا ندارند.

بر اساس این گزارش، پنج شرط باقی مانده‌ عبارتند از اصلاح ریشه‌ای قوانین ضد تروریسم ترکیه‌، وضع قوانین مربوط به‌ همکاری با آژانس پلیس اتحادیه‌ اروپا (یوروپل)، اصلاحات اقتصادی در ساختار دولت ترکیه‌ برای ایجاد فرصت‌های برابر برای بخش خصوصی و دولتی، تصویب قوانین مبارزه‌ با فساد و بلاخره‌ ایجاد شرایط برابر رقابت مابین ترکیه‌ و تمامی اعضای اتحادیه‌ اروپا درترکیه‌ است.

شایان ذکر است که‌ انگلا مرکل چهارم می در کنفرانس مطبوعاتی خویش با شینزو آبه‌، نخست وزیر ژاپن اعلام کرد که‌ امیدوارم که‌ ترکیه‌ هرچه‌ زودتر بتواند موانع پیش روی خویش را برای پیوستن شهروندان ترکیه‌ به‌ حوزه‌ شنگن مرتفع کند.

نظرات
آخرین اخبار